بازگشت آب خرمشهر به وضعیت عادی



اخبار,اخبار اجتماعی,شوری آب خرمشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تا ساعات پایانی امشب EC آب در خرمشهر و آبادان قطعا به کمتر از ۴۰۰۰ میکروموس بر سانتیمتر می رسد و وضعیت آب در این شهرها مانند روزهای پیش از بحران می شود.

«صادق حقیقی‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر اظهار کرد: از اواخر پنجشنبه شب (۷تیرماه) شکستگی موجود در خط یک غدیر تعمیر شد و تلمبه خانه این خط آغاز به کار کرد. با توجه به اینکه در گذشته نیز در محل کنونی شکستگی ایجاد شده بود، اینبار با طمآنینه بیشتری پمپ ها را وارد مدار کردیم.

 

وی افزود: از حدود ساعت ۸ صبح امروز برداشت از خط غدیر به ظرفیت کامل رسید به شکلی که در حال حاضر از خط غدیر برای خرمشهر حدود ۷۰ هزار متر مکعب در شبانه روز و برای آبادان حدود ۱۰۵ هزار متر مکعب در شبانه روز آب برداشت می شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: از ساعات ابتدایی امروز که برداشت از خط یک غدیر به ظرفیت کامل رسید، EC آب در خرمشهر و آبادان کاهش پیدا کرد. در حال حاضر تفاوت محسوسی میان کیفیت آّب موجود در شبکه توزیع با آبی که در روزهای پیش در شبکه توزیع وجود داشت مشاهده می شود.

 

حقیقی پور ادامه داد: تا ساعات پایانی امشب EC آب در خرمشهر و آبادان قطعا به کمتر از ۴۰۰۰ میکروموس بر سانتیمتر می رسد و وضعیت آب در این شهرها مانند روزهای پیش از بحران می شود. هفته آینده نیز با عملیاتی شدن فاز دوم طرح غدیر، مشکل آب شرب مردم در شهرهای آبادان و خرمشهر به صورت کامل حل خواهد شد.

 

وی با اشاره به همکاری منطقه آزاد اروند در خصوص حل مشکل بحران آب در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: در این زمینه یک تفاهم نامه با منطقه آزاد اروند به ارزش ۹۰ میلیارد تومان منعقد کرده ایم، که بخشی از آن برای شهر آبادان و بخش دیگر آن برای خرمشهر است. بر اساس این تفاهم نامه در مناطقی که مشخص خواهند شد، کار اصلاح شبکه آب و فاضلاب انجام می گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------