امتحانات نهایی در ۳ پایه دوره دبیرستان از خرداد ۱۴۰۳



امتحانات نهایی دبیرستان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: از خرداد ۱۴۰۳ امتحانات نهایی در سه پایه دوره دوم متوسطه برگزار می‌شود که باید بودجه مورد نیاز تامین شود.

به گزارش تسنیم، محسن زارعی با اشاره به اینکه از سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ امتحانات نهایی در سه پایه دوره متوسطه دوم برگزار می‌شود، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری یعنی خرداد ۱۴۰۲ امتحانات نهایی فقط در پایه دوازدهم است.

 

وی درباره اینکه آیا آمادگی لازم برای برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه تحصیلی دوره متوسطه دوم وجود دارد و بودجه مورد نیاز تامین شده است، افزود: با ابلاغ مصوبه کنکوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست ما بودجه مورد نیاز است و هم‌اکنون مکاتبات را انجام و هزینه‌ها را اعلام کرده‌ایم؛ امیدوارم حمایت کنند.

 

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: چند سناریو طراحی کردیم که مهمترین آن‌ها تصحیح الکترونیک برگه‌های امتحانات نهایی است. همچنین مکانیزه کردن آزمون‌ها مدنظر است، اما کار بلندمدت است. البته هنوز درباره این سناریو‌ها از مراجع مربوطه بازخورد دریافت نکرده‌ایم تا بدانیم با کدام بخش موافق هستند و ما آنالیز جدی‌تری بر روی آن انجام دهیم.

 

زارعی ادامه داد: برای خرداد امسال مشکلی وجود ندارد و بار اصلی کار برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ است همچنین تصحیح الکترونیک برگه‌های امتحانات نهایی آغاز کرده و برای امتحانات دی ماه در کل کشور این کار به صورت آزمایشی انجام می‌شود و اگر نتیجه مثبت بود برای خرداد آن را ادامه خواهیم داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------