میانگین بارش در ایران ۱۶۶ میلی‌متر است



اخبار,اخبار اجتماعی,خشکسالی

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، میانگین بارش سالانه در ایران را ۱۶۶ میلی‌متر ذکر کرد و گفت: این میزان در سمنان فقط ۹۷ میلی‌متر گزارش می‌شود.

به گزارش مهر، محمد حاج رسولی‌ها بعدازظهر چهارشنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در سمنان، ضمن بیان اینکه خشک‌سالی و بارش‌های ناچیز را دغدغه استان سمنان محسوب می‌شود، تأکید کرد: میانگین بارش‌ها در این استان با میانگین بارش‌ها در سراسر کشور اختلافی فاحش دارد و این امر به خشک‌سالی موجود در سمنان دامن می‌زند.

 

وی بابیان اینکه سالانه ۹۷ میلی‌متر بارش در استان سمنان ثبت می‌شود، افزود: این میزان طی سال در کشور به‌طور میانگین ۱۶۶میلی‌متر گزارش‌شده است.

 

سمنان نیازمند رعایت اصول اساسی مدیریت منابع آب

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران استان سمنان را نیازمند رعایت اصول اساسی مدیریت منابع آب دانست و تأکید کرد: با شرایط کنونی، مدیریت منابع آبی استان بدون داشتن نقشه راه معین و مدون، امکان‌پذیر نیست.

 

حاج رسولی‌ها خشک‌سالی را یک عامل بازدارنده در تولید و اشتغال دانست و گفت: چالش خشک‌سالی در این استان بسیار شدید است و می‌تواند بر تمام سطوح زندگی همه اقشار تأثیر منفی بگذارد.

 

وی افزود: مقابله با پدیده خشک‌سالی نیازمند عزم ملی و همکاری آحاد مردم و مسئولان است که بتوانند صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را در کنار مدیریت منابع آبی و عرضه به‌طور همزمان داشته باشند تا شاید از تبعات منفی خشکسالی کم شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------