خشکسالی میراث‌های بزرگ اصفهان را در معرض تهدید قرار داده است



اخبار,اخبار اجتماعی,قدرت الله نوروزی

شهردار اصفهان گفت: امروز آثار میراثی بزرگ اصفهان که ثبت جهانی نیز شده است به خاطر خشکسالی در معرض تهدید جدی قرار گرفته است.

به گزارش مهر، قدرت الله نوروزی بعدازظهر سه شنبه در مراسم افتتاح فاز سوم خط یک قطار شهری اظهار داشت: اصفهان دارای میراث های جهانی زیادی است و بسیاری از آثار تاریخی استان جزو میراث تاریخی و فرهنگی گرانبهای اصفهان است که در حال حاضر به دلیل خشکسالی طولانی مدت، سه میراث بزرگ اصفهان در معرض خطر قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه باید برای باقی ماندن اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی و میراثی تلاش شود زیرا امروز هویت تاریخی اصفهان در معرض تهدید قرار دارد، ادامه داد: امروز کاخ چهلستون، پل خواجو، پل سی و سه پل، میدان نقش جهان و مسجد جامع عتیق که میراث های ثبت شده در یونسکو است با تهدید احتمال فرونشست زمین مواجه شده و به واسطه تشنگی زاینده رود در خطر سقوط قرار گرفته است.

 

شهردار اصفهان گفت: طی چهار ماه به میزان چهار سال در حوزه مترو کار شده است و ۵.۵ کیلومتر از این خط در این مدت تکمیل شد و شش ایستگاه قطار شهری تا ۴۸ درصد پیشرفت داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه طول خط یک مترو اصفهان ۲۰.۲ کیلومتر است که دارای ۲۰ ایستگاه است، بیان داشت: نخستین ایستگاه، قدس و آخرین آن ایستگاه دفاع مقدس در پایانه صفه واقع شده است.

 

نوروزی با بیان اینکه اسفند سال گذشته به مردم اصفهان وعده دادیم که قطار شهری را از پایین دست به بالادست اصفهان خواهیم رساند که امروز این وعده عملیاتی شده است، گفت: از معاون اول رئیس جمهور تقاضا می شود با رایزنی وزارت ورزش قطعه زمینی در ضلع جنوب غربی میدان آزادی به مساحت سه هکتار به صورت تهاتر در اختیار شهرداری قرار دهند تا به عنوان منبع مالی برای خط سه قطار شهری اصفهان مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی اظهار داشت: ۸۰ درصد مردم شهرنشین با شهرداری ها همراه هستند و چنانچه شهرداری ها مورد حمایت دولت قرار گیرند قادر خواهند بود دغدغه های مردم را به خوبی برطرف کنند و بی شک رضایت مردم با ارائه خدمات به موقع و تکریم آنها حاصل خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------