تنها 11 درصد آب در سد زاینده‌رود باقی مانده است



اخبار,اخبار اجتماعی,سد زاینده رود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد: در حال حاضر آب باقی مانده در مخزن سد زاینده‌رود اصفهان حدود 11 درصد حجم ماکزیمم است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، حسن ساسانی امروز (چهارشنبه)، با اعلام این خبر افزود: حجم مخزن سد زاینده‌رود در بیشترین ارتفاع یک میلیارد و 450 میلیون مترمکعب است که در حال حاضر حجم آب موجود به 168 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

 

وی تصریح کرد: این مقدار حدود 11 درصد کل حجم سد زاینده رود است و این رقم نسبت میانگین بلندمدت حدود 80 درصد کاهش داشته است.

 

ساسانی در خصوص تخصیص حقابه زیست محیطی گاوخونی با بیان این که در حال حاضر با توجه به حجم آب ذخیره شده در سد زاینده‌رود وظیفه اصلی حفظ ذخیره استراتژیک آب جهت تأمین آب شرب و بهداشت حدود 5 میلیون نفر جمعیت در استان است، خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه وزارت نیرو حقابه محیط زیست از زاینده‌رود 170 میلیون مترمکعب در سال است، اما وقتی در رودخانه آبی جاری نباشد بدیهی است که به تالاب هم آبی نمی‌رسد.

 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای افزود: با وجود خشکسالی پایدار، امروز چاره ای جز سازگاری نداریم و بی‌تردید اگر طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی اجرا و چاه‌های غیرمجاز مسلوب المنفعه و تمام پروانه‌های بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی اصلاح و تعدیل شوند توازن بین مصرف و تغذیه آب‌های زیرزمینی برقرار و حقابه بخش‌های مختلف تآمین می‌شود.

 

وی در پایان با تأکید بر این که با وجود اقلیم خشک و بارش کم طی سال‌ها، بیش از توان منابع زیرزمینی، آب برداشت و مصرف شده است، گفت: فرصتی برای نایده گرفتن خشکیده‌گی و قهقرای منابع آبی در اصفهان نداریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------