برای حل تنش آبی باید ۴۳ سد نیمه‌تمام تکمیل شوند



اخبار,اخبار اجتماعی,سد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، گفت: برای رسیدن به تنش آبی صفر تا سال ۱۴۰۰ نیازمند تکمیل ۴۳ سد نیمه تمام در کشور هستیم.

محمد حاج رسولی ها در حاشیه نمایشگاه آب در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که یکی از اولویت‌های دولت در بخش آب تکمیل ۴۳ سد نیمه تمام است، اظهار کرد: با وارد مدار شدن این سدها می‌توانیم ۷۴۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت منابع آب شرب کشور اضافه کنیم.

 

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر این که اهداف این  سدها آب شرب است، گفت: باید در سریع ترین زمان ممکن این سدها وارد مدار بهره‌برداری شود، چرا که با تکمیل این سدها آب شرب جمعیت وسیعی از کشور نیز تامین خواهد شد.

 

حاج‌رسولی‌ها با تاکید بر این که علاوه بر تکمیل سدهای نیمه تمام در بحث چاه‌های تامین آب شرب، محدودیت‌های مطالعاتی و بحث‌های تعادل بخشی نیز اقداماتی را باید انجام دهیم،   خاطرنشان کرد:  البته شاه کلید  حل تنش آب تکمیل ۴۳ سد نیمه تمام کشور است که باید روی این موضوع نیز تمرکز کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا با اتمام اجرای این پروژه‌ ها تنش آبی در کشور صفر می‌شود؟ بیان‌ کرد: در بخش تامین قطعا با چالشی مواجه نخواهیم بود، اما ممکن است در  حوزه توزیع با چالش‌هایی مواجه شویم، اما سیاستگذاری این است که تا سال ۱۴۰۰ تنش آبی به صفر برسد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------