استاندار اصفهان: تالاب گاوخونی احیا می‌شود



اخبار,اخبار اجتماعی,محسن مهرعلیزاده

استاندار اصفهان با اشاره به اجرای پروژه‌های هفت‌گانه برای رفع مشکل کم آبی استان اصفهان, گفت: در این راستای احیای تالاب گاوخونی به ظرفیت ۶۰ میلیون متر مکعب یکی از پروژه‌هاست.

به گزارش تسنیم، محسن مهرعلیزاده عصر امروز در بازدید از شهرک صنعتی رازی شهرضا با بیان اینکه پروژه‌های هفت‌گانه برای رفع مشکل کم آبی استان اصفهان در دستور کار قرار دارد، اظهارداشت: تأمین آب اشتغال و محیط زیست، در اولویت برنامه‌های استانداری اصفهان قرار دارد.

 

وی با اشاره به احیای تالاب گاوخونی به ظرفیت 60 میلیون متر مکعب در راستای پروژه‌های هفت‌گانه، افزود: تأمین آب و منابع جدید در حوزه زاینده‌رود به میزان یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب تا یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب شامل انتقال آب از سد کوهرنگ، بهشت‌آباد و سایر منابع بخشی از مراحل اجرایی این طرح است.

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه در این طرح افق 30 تا 35 ساله تأمین آب استان اصفهان پیش‌بینی شده است، گفت: پروژه‌های هفت‌گانه در نظر گرفته شده در استان اصفهان با شعار احیای زاینده‌رود، نجات گاوخونی و بقای اصفهان اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه پایش کنترل و توزیع سالانه آب از سراب تا پایاب و لوله‌گذاری حدود 200 کیلومتر در برخی مسیرها از دیگر بخش‌های اجرای این طرح است، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها به دنبال جریان دائمی آب در زاینده‌رود اصفهان هستیم.

 

مهرعلیزاده با اشاره به نصب 450 کنتور هوشمند در یکی از حوزه‌های زاینده‌رود، بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک با اعتبار 250 میلیارد تومان پساب شهر اصفهان جمع‌آوری و برای بخش کشاورزی با رعایت تمام استانداردها انجام می‌شود.

 

وی با بیان این‌که برای اجرای پروژه‌ها نیاز به همکاری و جدیت در اجرای آن داریم، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن پروژه‌های هفت‌گانه در استان اصفهان می‌توانیم از مهاجرت مردم جلوگیری کنیم.

 

استاندار اصفهان با تأکید بر توسعه کشت‌های جایگزین و افزایش اشتغال جایگزین، افزود: در یکی از این طرح‌های هفت‌گانه با استفاده 7 میلیون مترمکعب آب در 12 شهر حوزه زاینده‌رود 63 هزار شغل ایجاد می‌شود اما در گذشته با مصرف آب به میزان 50 برابر بیشتر تنها 27 هزار شغل ایجاد شده بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------