نامزد شهرداری تهران: رای دیوان گرفته‌ام و بازنشسته نیستم



اخبار,اخبار اجتماعی,رسول کشت پور

رسول کشت پور نامزد احراز پست شهرداری تهران اخبار منتشرشده مبنی بر بازنشستگی اش را تکذیب کرد و گفت با توجه به حکم دیوان به عنوان کارمند رسمی شهرداری کماکان می‌تواند به فعالیتش ادامه دهد.

رسول کشت‌پور، شهردار منطقه دو تهران که با بیشترین رأی، نامش در لیست نهایی 5 نفره شورای شهر برای تصدی شهرداری تهران قرار گرفته است، ضمن تکذیب اخبار مربوط به بازنشستگی اش به ایرنا می گوید: من رای دیوان عدالت گرفته و حکم بازگشت به کار دارم و در حال حاضر نیز کارمند رسمی شهرداری تهران محسوب می‌شوم، تا 35 سال هم می‌توانم به فعالیت ادامه دهم، یعنی 3 سال و نیم دیگر تا انتهای مدت خدمتم باقی مانده است.

 

آلودگی هوا و توسعه حمل ونقل اولویت اداره تهران

وی در مورد مهمترین برنامه هایش برای اداره تهران توضیح داد: پایتخت چالش‌های متعددی دارد ولی من فکر می‌کنم اولویت نخست به روزرسانی برنامه اجرایی کاهش آلودگی هوا و دوم توسعه حمل و نقل و ساماندهی ترافیک تهران است.

 

شهردار منطقه دو تهران، سومین موضوع دارای اولویت را توسعه فرهنگ شهرنشینی با رویکرد شهروندسازی عنوان کرده و معتقد است اگر در این بخش اقدام کنیم اتفاقات خوبی در شهر خواهد افتاد.

 

کشت‌پور در توسعه حمل و نقل عمومی و حل مشکل ترافیک، معتقد به گرایش ریل پایگی است که با توسعه مترو انجام می‌شود.

 

«ما باید به شدت تلاش کنیم ظرفیت جابجایی مسافر در تهران را دو برابر کنیم به عبارتی، ظرفیت مترو باید به 4.5 میلیون نفر برسد.توسعه خطوط مترو باید در دستور کار قرار گیرد و سرفاصله حرکت قطارها باید به 2.5 الی 3 دقیقه برسد. در این صورت عملا می توانیم 4.5 تا 5 میلیون سفر در تهران انجام دهیم. این اقدام هم در زمینه کاهش آلودگی هوا تاثیر مثبت دارد هم ترافیک را روان می‎کند.»

 

عمده فعالیت‌های تهران باید به زیرزمین منتقل شود

به گفته وی معمولا در کلانشهرهای دنیا که چنین ساختاری دارند، رفت و آمد و عمده فعالیت‌های روزانه مردم و مراکز تجاری و خدماتی باید به زیرزمین منتقل می شود و حرکت روی زمین تنها باید به تفریح و گردش باشد.

 

وی می افزاید: البته توسعه مترو تنها یکی از مولفه‌های حل مشکل ترافیک است که البته در کنار آن باید اتفاقات دیگری هم بیفتد که به عنوان برنامه اجرایی به آن پرداخته‌ام تا به صورت فشرده در دستور کار قرار گیرد.

 

افزایش درآمدهای پایدار تهران با برنامه 1 تا 3 ساله

کشت پور در مورد برنامه اش برای توسعه درآمدهای پایدار شهری نیز گفت: واقعیت این است که بیش از 80 درصد درآمدهای تهران وابسته به درآمدهای غیرپایدار است و اینکه بگوییم این را به یکباره قطع می‌کنیم و به سمت درآمدهای پایدار می‌رویم، حاصلی جز تحمیل هزینه بر مردم و گران اداره شدن تهران ندارد.

 

با یک برنامه 1 تا 3 ساله می توان درآمدهای غیرپایدار شهر را به پایدار تغییر داد و وابستگی درآمدهای شهرداری به منابع غیر پایدار را به زیر 30 درصد رساند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------