آلودگی هوای البرز در مرز هشدار/ مهدکودک ها تعطیل شدند



اخبار,اخبار اجتماعی,آلودگی هوا در البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: آلودگی هوای استان در مرز هشدار قرار دارد.

به گزارش مهر، مهدی مهرور عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار استان اظهار کرد: در این راستا مصوب شد کنترل مضاعف محدویت های نوعی و زمانی تعیین شده برای خودروها و موتور سیکلت ها در محدوده ترافیکی مصوب یا کل محدوده شهر با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان ،اداره کل دفتر فنی استانداری صورت گیرد.

 

وی افزود: از تردد وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمایی و رانندگی با توقف اعمال قانون جلوگیری می شود.

 

مهرور گفت: در این راستا شهرداریها و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از تردد وسایل حمل و نقل که آلایندگی قابل رویت دارند از محل توقف گاه و پایانه های حمل و نقل برون شهری خود داری کنند

 

وی افزود: گشت انتظامی، گشت اتوبوس رانی و تاکسی رانی، موسسات تاکسی سرویس، خودرو های فوریتهای پزشکی و پزشکان، جانبازان و بیماران خاص، خودروهای امداد و خودروهای حمل زباله شهرداری ها از محدودیت های اعمال شده در این شرایط مستثنی می باشند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: پایگاه های سیار اورژانس و هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده تر و پر تردد تر به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه ها مستقر می شوند.

 

مهرور گفت: دستگاه های اجرایی تهیه و توزیع و الزام استفاده از ماسک استاندارد توسط کارکنانی که حضور فیزیکی در سطح شهر به عنوان وظیفه خدمتی آنها مشخص شده است را تهیه کنند.

 

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی با در خواست مرخصی برای کلیه افراد دارای مشکل تنفسی و قلبی موافقت کنند.

 

وی عنوان کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا هماهنگی های لازم را انجام دهد. همچنین استفاده از سوخت مایع در نیروگاهها و صنایع ممنوع است و از ناوگان حمل و نقل همگانی می خواهیم در جابه جایی مسافر حاکثر توان خود را به کار گیرد.

 

وی افزود: والدینی که کودکان مهدکودکی دارن می توانند از مرخصی استفاده کنند و مدیران مرتبط همکار لازم را بعمل آورند.

 

مهرور با اشاره به شدت بالای آلاینده ها در هوای البرز و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد، گفت: مهدهای کودک البرز در روز پنجشنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل می شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------