نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس: ستاد احیای زاینده‌رود تشکیل می‌شود



اخبار,اخبار اجتماعی,ابوالفضل ابوترابی

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه اخیر هیأت وزیران مصوب شده که ستاد احیای زاینده‌رود تشکیل شود.

ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به روند احیای زاینده‌رود، اظهار داشت: کار بسیار خوب پیش رفته و توانستیم دو دستور بسیار خوب بگیریم که یکی در هیأت وزیران در روز چهارشنبه مطرح شده و کار تا حدی پیش رفته است و باید مانند ستاد احیای دریاچه ارومیه، ستاد احیای زاینده‌‌رود را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به تأمین آب آشامیدنی برای استان اصفهان و رایزنی با استان چهارمحال و بختیاری در این خصوص، گفت: آب آشامیدنی حق هر ایرانی است؛ ما می‌خواهیم آب را به جای اینکه از آخر رودخانه برداریم، از اول رودخانه برداریم؛ این اگر حق ما است بقیه نباید دخالت کنند.

 

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که بر اساس ماده 44 قانون توزیع عادلانه آب، تامین آب شرب اولویت اول است، گفت: ما آب شرب‌مان را از اول سرچشمه برمی‌داریم و اگر آبی ماند برای درختان استفاده شود، اما وقتی آبی نباشد نمی‌توان برای درختان استفاده شود، ما به هیچ عنوان چیزی زیادتر از وضعیت موجود نمی‌خواهیم.

 

ابوترابی با اشاره به این‌که تا دیروز آب را از آخر زاینده‌رود برمی‌داشتیم و امروز می‌خواهیم همان آب شرب را از اول زاینده‌رود بر‌داریم که از لحاظ عقلی و قانونی کاملاً پذیرفته است، بیان کرد: وقتی مردم تشنه هستند، دیگر به درخت آب نمی‌رسد؛ ما اول آب شرب مردم را برمی‌داریم و تخصیص جدید هم به هیچ عنوان نیست. ما در 24 ساعت 11 متر مکعب آب آشامیدنی شرب نیاز داریم.

 

وی با تأکید بر این‌که به هیچ عنوان آب اضافه‌تر نمی‌خواهیم برداشت کنیم، تصریح کرد: دولت باید برای موضوع آب بودجه بگذارد و این شامل همه کشور می‌شود، برای کل ایران باید آب تخصیص پیدا کند.

 

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بن و بروجن با این‌که دو شهر کوچک هستند و حق دارند آب آشامیدنی داشته باشند، برای آن‌ها ردیف بودجه گذاشته شده است؛ ما نمایندگان استان اصفهان هم حرف‌مان این است که برای آب شرب 5 میلیون نفر هم ردیف بگذارند.

 

ابوترابی با اشاره به موضوع استعفای نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: استعفا هنوز پس گرفته نشده است و ما نمایندگان تا آخر ایستاده‌ایم و از نظر دموکراسی و مکانیزم عمومی استعفا کاملاً پذیرفته شده است.

 

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این استعفا یا در صحن می‌رود و مراحل آن طی می‌شود و یا این‌که با نمایندگان توافق می‌کنند تا به نتیجه برسد، استعفای 19 نفر نماینده مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی پابرجا است و متحد پیش می‌رویم و پای عهدی که با مردم بسته‌ایم تا آخر ایستاده‌ایم.

 

وی با اشاره به این‌که در جلسه روز چهارشنبه 7 نفر از نمایندگان به صحن رفتند تا مجلس از حد نصاب نیافتد، گفت: حداقل نمایندگانی که باید در صحن مجلس حضور داشته باشند 194 نفر است و اگر کمتر شد، مجلس از حد نصاب می‌افتد و قوانین آن دیگر اعتباری ندارد.

 

ابوترابی اضافه کرد: با توجه به هزینه‌های بالای مجلس و این‌که در روز چهارشنبه نیاز به رأی گیری بود و بیشتر نمایندگان آمده بودند، 7 نفر از نمایندگان ایثار کردند و داخل مجلس رفتند و 11 نفر نرفتند.

 

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتیجه جلسه نمایندگان استان اصفهان با وزیر نیرو، افزود: در این جلسه وزیر نیرو تضمین داد که بعد از هیأت وزیران، بحث ستاد احیای زاینده‌رود را پیگیری کند که در هیأت وزیران خیلی خوب توانسته بود در این باره صحبت کند و به جمع‌بندی خوبی در خصوص احیای ستاد زاینده‌رود مانند ارومیه رسیده بودند.

 

وی بیان کرد: در جلسه چهارشنبه در هیأت وزیران مصوب شده که ستاد احیای زاینده‌رود تشکیل شود و مقرر شد گروهی از هیأت وزیران موضوع را جمع‌بندی کنند و برای مصوبات جلسه بعدی هیأت وزیران مطرح کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------