کارت ملی هوشمند عملیات بانکی انجام می‌دهد



اخبار,اخبار اجتماعی,کارت ملی هوشمند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به بهره مندی یکی از بانک‌های کشور از امکانات نقل و انتقال بانکی توسط کارت ملی هوشمند، ابراز امیدواری کرد این کارت‌ها در آینده نزدیک جایگزین کارت پایان خدمت و گواهینامه شود.

سیف الله ابوترابی در گفت وگو با میزان اظهار کرد: بیش از 47 میلیون نفر ثبت نام خود را تکمیل کرده و در لیست دارندگان کارت ملی هوشمند قرار گرفته اند.

 

وی ادامه داد: نزدیک به 45 میلیون و 500 هزار کارت برای مردم ارسال شده است و همین تعداد کارت نیز با تفاوت اندک، تحویل مردم شده است.

 

ابوترابی با بیان اینکه کارت‌های ملی به محل‌های درخواست شده، ارسال می‌شوند، افزود: هنگام ثبت نام اسکن اثر انگشت دریافت می‌شود و برای فعل سازی کارت، باید به همان دفتر و تطبیق مجدد اثر انگشت، فرد به دفاتر ثبت نامی مراجعه کنند.

 

سخنگوی سازمان ثبت احوال تاکید کرد: هم وطنان ثبت نام و دریافت کار را به پایان سال موکول نکنند.

 

ابوترابی با اشاره به اینکه ممکن است بخش اعظم کارت‌های صادره در پایان سال بدست هموطنان نرسد، تاکید کرد: کسانیکه تکمیل ثبت نام کرده اند، در لیست قرار می‌گیرند و اگر بعد از سال به جایی مراجعه کردند، با یک استعلام [وجود کارت ملی شان محرز می‌شود].

 

وی اظهار داشت: هموطنان به دفاتر پیشخوان و پست یا ادارات ثبت احوال مراجعه کرده و مراحل تکمیل ثبت نام را انجام دهند.

 

ابوترابی ادامه داد: 190 سازمان و وزارتخانه تفاهم امضا کرده اند که برای احراز هویت از نقاط مختلف کشور با ما در ارتباط باشند و بر اساس مصوبه هیئت وزیران کارگروهی شکل گرفته تا کارت هوشمند مشابه در سایر دستگاه‌ها ارائه نشود.

 

وی افزود: کارت‌های نمونه قدیم تا پایان سال 97 دارای اعتبار هستند و در سال 98 فاقد اعتبار خواهند بود و اگر مردم شماره ملی را اظهار کنند، بدلیل عدم ثبت نام، دچار مشکل می‌شوند.

 

ابوترابی با اعلام اینکه امکان بهره مندی از اسکن اثر انگشت، امضای الکترونیک و –پین کد‌های اختصاص یافته در زمان ثبت نام- و نیز عنبیه چشم در کارت ملی هوشمند برقرار است، افزود: امکان خود دریافت و خودپرداخت توسط یکی از بانک‌ها در حال برقراری است و بانک‌های دیگر نیز تلاش می‌کنند مجوز این کار گرفته شود تا از کارت ملی به عنوان کارت اعتباری استفاده شود و در آینده می‌توان با همکاری ناجا بعنوان گواهینامه و کارت پایان خدمت نیز استفاده شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------