آخرین وضعیت دانشجویان بیمارستانی/ روند بهبودی رضایت بخش است



اخبار,اخبار اجتماعی

روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی در پیامی، گزارشی از وضعیت مصدومان سانحه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، در اولین دقایق پس از حادثه و بلافاصله پس از اطلاع رسانی مرکز اورژانس تهران، ‌ با اعلام شرایط فوق العاده توسط تیم مدیریت بحران مجتمع بیمارستانی امام خمینی همه گروه‌های فوق تخصصی و ظرفیت‌های تجهیزاتی این بیمارستان به حالت آماده باش درآمدند.

 

یکی از بخش‌های اورژانس تخلیه و شرایط برای پذیرش بیماران مهیا شد. با فراخوان انجام شده اساتید مقیم گروه‌های بیهوشی و مراقبت‌های ویژه، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب و جراحی عروق در کنار متخصصان طب اورژانس قرار گرفتند.

 

۱۶بیمار سانحه با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس به مجتمع بیمارستانی امام خمینی منتقل شدند. تعدادی از بیماران به محض ورود تحت عملیات احیا، لوله گذاری و برقراری تنفس قرار گرفته و سپس برای انجام تصویربرداری منتقل شدند. با فاصله کمتر از ۱۰ دقیقه نخستین سی‌تی‌اسکن از اولین بیمار تهیه و به نوبت سایر بیماران بسته به وسعت و شدت جراحت، با انجام سونوگرافی، رادیوگرافی و سی تی اسکن و همچنین انجام آزمایشات اولیه تعیین تکلیف شدند.

 

با اتخاذ تدابیری ظرفیت پذیرش  برای بیمارانی که به مراقبت‌های ویژه نیاز داشتند فراهم شد و این بیماران به آی سی یو منتقل و تحت مراقبت ویژه قرار گرفتند.

 

همچنین اقدامات اولیه برای بیمارانی که آسیب کمتری دیده بودند انجام و شماری از آنان با حال عمومی مطلوب ترخیص شدند.

 

در اولین فرصت ممکن با توجه شرایط بیماران دو بیمار توسط اساتید فوق تخصص ارتوپدی و یک بیمار توسط گروه فوق تخصصی جراحی مغز و اعصاب جراحی شدند و شش بیمار بستری در ای سی یو تحت مراقبت‌های ویژه اساتید فوق تخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه هستند تا در صورت بهبود شرایط عمومی‌شان، تحت اعمال جراحی قرار گیرند. البته در لحظه مخابره این پیام، این بیماران در شرایط بهتری نسبت به زمان پذیرش قرارداشته و روند بهبودی آنان رضایت بخش اعلام شده است.

 

در پایان اعلام می‌دارد کادر درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی بعنوان بزرگترین مرکز درمانی دانشگاهی کشور، با تمام ظرفیت و توان به بهبودی فرزندان عزیز سانحه دیده میهن در این حادثه، متعهدانه همت گمارده و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نخواهد کرد و چشم امید به مهر خداوندی دارد که شفا دهنده اصلی و حقیقی و ناظر اعمال و رفتار همگان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------