دستگیری اخلالگران 22 میلیون دلاری در مازندران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دادستان مرکز استان مازندران اعلام کرد تعدادی از اخلاگران اقتصادی که 22 میلیون دلار ارز دولتی دریافت کرده اما در بازار ازاد فروختند، در مازندران دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، سید یونس حسینی عالمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران در این خصوص بیان داشت: این عده با همکاری و هماهنگی اداره اطلاعات شهرستان چالوس و دستور به موقع دادستان این شهرستان دستگیر شدند.

 

حسینی عالمی افزود: این افراد با سوء استفاده از خلاء های قانونی موجود در بانک مرکزی از طریق بانک های عامل اقدام به دریافت حوالجات ارزی با نرخ دولتی جهت واردات کالاهای اساسی کردند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: این افراد وجوه حاصل از این حوالجات را به شیوه های متقلبانه تصاحب و در بازار آزاد بفروش رسانده و با جعل مدارک و پته ها (برگ سبزگمرکی) وانمود می نموده که کالاهای موردنظر را وارد کشور کرده اند. 

 

دادستان مرکز استان مازندران دامه داد: متهمین برای نیل به اهداف خود با تشکیل و به ثبت رساندن شرکت ها و هولدینگ های کاغذی (هولدینگ سام آرشام، شرکت سازه گستر ماندگار میثم، شرکت هادیمان مهر ...) و با افتتاح حساب در بانک های سپه چالوس، ملی وحدت تهران، رفاه زاهدان، کشاورزی بندرعباس و در سایه تبانی با مدیریت بانک ها و برخی مواقع پرداخت رشوه و با سپردن تضامین غیر متناسب و بی ارزش، حوالجات ارزی با نرخ دولتی به ارزش بیش از 22 میلیون دلار اخذ کردند و از این طریق منافع نامشروع کسب و موجبات اخلال در نظام اقتصادی را فراهم آوردند.

 

حسینی عالمی گفت: تاکنون تعدادی از این متهمان دستگیر و با صدور قرار قانونی و پس از تفهیم اتهام روانه زندان شدند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------