سخنگوی سازمان تعزیرات خبر داد؛ تشکیل ٨٢۵ پرونده در تعزیرات درباره گوشت



اخبار,اخبار اجتماعی

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: از ابتدای تأسیس این سازمان بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره پرونده در شعبات این سازمان تشکیل شده است که بیش از ۹ میلیون و ۴۶۹ هزار پرونده مختومه شده است.

به گزارش ایسنا، سید یاسر رایگانی در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) در سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد، اظهار کرد: از بدو تأسیس سازمان تعزیرات در سال ۷۳، تعداد ۹ میلیون و ۵۱۵ هزار پرونده در شعب سازمان تشکیل شده است که ۹ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۵۴۹ فقره پرونده در این سازمان مختومه شده است.

 

وی افزود: از ابتدای تأسیس سازمان تعزیرات ۴۶ هزار و ۷۰ فقره پرونده در شعب سازمان تعزیرات باقی مانده است.

 

رایگانی در رابطه با خبری مبنی بر پلمب یک مرکز درمانی گفت: یک مرکز جراحی محدود در استان تهران به جرم گرانفروشی پلمب شده است.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات اظهار کرد: ما در حوزه درمان رصدمان را بیشتر از قبل خواهیم کرد و طبق توافقات سازمان تعزیرات با وزارت بهداشت و درمان این رصد ادامه دارد.

 

رایگانی افزود: سازمان تعزیرات آماده دریافت شکایات هموطنان از مراکز خصوصی درمان و بیمارستان‌ها در بحث گرانفروشی در این مراکز است.

 

رایگانی در ادامه نشست خبری گفت: در زمینه گوشت ٨٢۵ پرونده در تعزیرات تشکیل شده که برای ۴۶ پرونده قرار صادر شده و حکم ۶١٢ پرونده صادر شده است.

 

وی افزود: همچنین در زمینه رصد بازار مرغ، ٧١۵ پرونده تشکیل شدت که در رابطه با ۴٣ پرونده قرار صادر و برای ۴٣٨ پرونده حکم تخلف در حوزه توزیع مرغ صادر شده است.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه کالا و خدمات اظهار کرد: تعداد ۸ میلیون و ۴۸ هزار و ۷۵۱ فقره پرونده در حوزه روده است.

 

رایگانی در رابطه با پرونده‌های حوزه بهداشت، دارو و درمان گفت: در این حوزه یک میلیون و ۴۱ هزار و ۵۲۰ فقره پرونده بوده است.

 

وی افزود: در حوزه قاچاق کالا و ارز طی چهار سال اخیر ۴۲۵ هزار و ۳۵۸ فقره پرونده بوده است.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات تصریح کرد: از ابتدای تأسیس سازمان تعزیرات تا ابتدای امسال انتصاب ۶۰۰ قاضی شعب تعزیرات در کشور را داشتیم که ۱۰۰ قاضی در راستای فعالیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی و گسترده اجتماعی نظام جمهوری اسلامی بوده است.

 

رایگانی گفت: در مقایسه با سال گذشته رشد ۴۵ درصدی تعداد گشت‌های مشترک سازمان را داشتیم که این گشت‌ها تعداد ۱۷ هزار و ۲۷۴ مورد در سال گذشته بوده است.

 

وی افزود: در سال جاری با ثبت تعداد ۲۷۸ هزار و ۲۰۵ مورد بازرسی و مقایسه آن با سال گذشته، رشد ۶۴ درصدی در این حوزه را در سازمان تعزیرات شاهد بوده‌ایم.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات یادآور شد: در سال جاری رشد ۶۳ درصدی در رابطه با حضور گشت‌های سازمان حتی در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی داشته‌ایم و همچنین حسب ضرورت با همراهی مسئولان استانی ۳۰ شعبه جدید تأسیس شده است.

 

رایگانی در ادامه پرونده‌های استانی سازمان تعزیرات اظهار کرد: در استان همدان ۳ پرونده عرضه خارج از شبکه گوشت منجمد به وزن ۳۷۰۰ کیلوگرم تشکیل شده که در ۲ فقره از این پرونده‌ها متهمین به پرداخت ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند و پرونده دیگر در حال رسیدگی است.

 

وی افزود: همچنین در استان همدان پرونده دیگری مبنی بر قاچاق ۴۷ رأس دام سنگین با ارزش تخلف ۸ میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص پرونده‌های تعزیراتی در استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۲ هزار و ۷۴۰ لیتر نفت گاز همزمان با شروع قاچاق توسط مأمورین نیروی انتظامی در مسیر میرجاوه به زاهدان کشف شد که علاوه بر ضبط سوخت مکشوفه به پرداخت ۱ میلیارد و ۶۹ میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است.

 

وی افزود: در خصوص مباشرت و حمل کالای قاچاق به خارج از کشور مأمورین هنگ مرزی سراوان مقدار ۲۸ تن و ۵۰۰ کیلوگرم پلی اتیلن کشف کردند که علاوه بر ضبط آن، متخلف ۱ میلیارد و ۲۴۶ میلیون ریال جریمه شده است.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: مقدار ۳۳۹ کیسه ۲۵ کیلویی شیرخشک که برای قاچاق در یک منزل مسکونی در روستاهای حاشیه ایرانشهر انبار شده بود توسط مأمورین اطلاعات سپاه کشف و به سازمان تعزیرات ایرانشهر ارجاع شده است که علاوه بر ضبط کالا به مبلغ ۲ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

 

رایگانی از کشف ۸ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۱۰۰ روپیه پاکستانی خبر داد و گفت: این مقدار ارز در حین کنترل بار مسافرین از ۲ تیغه پاکستان کشف و با توجه به استعلامات صورت گرفته علاوه بر ضبط این مقدار متخلفین به میزان ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات از تشکیل سه فقره پرونده گران‌فروشی مرغ در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در یک پرونده به دلیل گرانفروشی ١٩٧ هزار و ۴٣٩ کیلوگرم گوشت گرم مرغ بسته بندی، متهم به پرداخت پنج میلیارد و ۶١١ میلیون و ٧٨٣ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.

 

وی اضافه کرد: کشتارگاه صنعتی مرغ برآیند ارومیه به دلیل گرانفروشی ١۶١ هزار و ۶٠٠ کیلوگرم مرغ به پرداخت ۴ میلیارد و ٧٩٩ میلیون ریال محکوم شد.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات از کشف ٢۴ هزار دلار آمریکا توسط نیروهای سپاه در شهرستان سردشت خبر داد و افزود: متهم این پرونده علاوه بر ضبط ارز کشف شده به پرداخت ٩ میلیارد و ۶٠۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد همچنین در پرونده دیگری ١٢٠ شمش طلا به میزان ٣۵ کیلوگرم کشف شد که متهم علاوه بر ضبط طلا به نفع دولت به پرداخت ١۴٠ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

 

رایگانی درباره پرونده‌های مهم در استان البرز اظهار کرد: یک بیمارستان خصوصی در این استان به دلیل دریافت وجه به خاطر ارائه خدمات اجباری به مبلغ ٢٢ میلیارد ریال جریمه شد همچنین ٢٣ مرکز ترک اعتیاد به دلیل نبود مسئول فنی، فقدان پرونده برای بیماران و خرید و فروش خارج از شبکه دارو پلمب شد.

 

وی ادامه داد: ١۴ عطاری نیز در استان البرز به دلیل عرضه داروهای غیرمجاز پلمب شد و پنج متهم در این خصوص دستگیر و ١٩ پرونده تشکیل شده است. رایگانی یادآور شد: پرونده گران‌فروشی ٢٠ تن گوشت در استان خراسان شمالی در حال رسیدگی است.

 

وی در ادامه نشست خبری در خصوص پرونده‌های انسانی اظهار کرد: در خصوص یک خودرو فورد موستانگ به دلیل ورود غیرقانونی، علاوه بر ضبط خودرو متخلف به پرداخت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

 

وی افزود: در استان مرکزی ۲ پرونده در خصوص لوازم سرویس خواب توقیف شده و متهم به پرداخت ۲ میلیارد و ۵۸۶ میلیون ریال محکوم شده و همچنین یک محموله قاچاق سیگار ضبط و متهم به پرداخت ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون جزای نقدی محکوم شده است.

 

رایگانی در خصوص پرونده‌های تخلف در حوزه خودرو اظهار کرد: ۵ هزار و ٨٠٢ پرونده برای خودرو در سال جاری تشکیل شده که از این تعداد، ۵ هزار و ۶٠۴ فقره پرونده در حوزه گرانفروشی، عدم عرضه و ایفای تعهدات بوده است. همچنین ١٩٨ پرونده مربوط به قاچاق خودرو است.

 

رایگانی خاطرنشان کرد: از این تعداد متهمین ۵١٣ پرونده با ارائه مدارک، حکم برائت دریافت کردند و ٢٠١ پرونده نیز به دلیل عدم صلاحیت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: برای ٩١٣ فقره پرونده قرار صادر شده و متخلفین در ٧۶۶ پرونده به پرداخت مبلغ ٢٩٣ میلیارد تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند و بقیه پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

 

رایگانی خاطرنشان کرد: در خصوص حکم به جمع آوری ۳۰ هزار خودروی این شرکت داده تا مشکل فنی آنها رفع شود.

 

وی افزود: طبق توافق با خودروساز تیم کارشناسان شعبه رسیدگی کننده و در صورت نیاز مسئولان سازمان تعزیرات خط تولید این خودروساز را مورد بازرسی قرار می‌دهند تا اگر خط تولید قابل اصلاح باشد این اقدام صورت گیرد.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات از تخلف مراکز عمده فروش فرش خبر داد و گفت: طبق مذاکره با اتحادیه فرش فروشان و تحقیقات اولیه، رصدهای بازار حاکی از گران‌فروشی و تقلب در کسب مراکز عرضه فرش است که طی دو هفته آینده، گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات از این مراکز بازدید خواهند کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------