کارشناس هواشناسی: اصفهان دوباره بارانی می‌شود/ احتمال تندباد لحظه‌ای در روز چهارشنبه



اخبار,اخبار اجتماعی

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار و تداوم جو ناپایدار بر روی استان است.

فاطمه‌زهرا سیدان امروز در گفت‌و‌گو با فارس، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته بیشتر ناپایداری‌های استان در بخش‌های شمالی و غربی استان بوده است، اظهار کرد: بیشترین بارش از اردستان با 7.4 میلی‌متر باران و از خوانسار با 5 سانتی‌متر برف گزارش شده است و همچنین شهرستان‌های گلپایگان با 3.2 میلی‌متر، نطنز با 2.6 میلی‌متر و بقیه کمتر از یک میلی‌متر بودند.

 

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که همچنان این ناپایداری‌ها را به تناوب طی چند روز آینده بر روی استان داریم، افزود: امروز تا بعدازظهر شرایط بارش پراکنده را برای اکثر مناطق استان داریم و برای مناطق شمالی استان مانند نطنز، ورزنه، نایین، اردستان، خوروبیابانک و چوپانان بارش باران را پیش‌بینی می‌کنیم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به به اواخر وقت امروز، این شرایط ضعیف می‌شود ولی از اواخر وقت سه‌شنبه، مناطق غرب و جنوب بارش برف و باران و برای شهر اصفهان نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 

تندباد لحظه‌ای مهمان چهارشنبه اصفهان

سیدان همچنین عنوان کرد: روز چهارشنبه وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای را برای اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌کنیم و روز جمعه برای مناطق جنوب و غرب بارش برف و باران و در سایر نقاط استان شرایط بارش پراکنده را خواهیم داشت.

 

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به این که دمای هوا طی 24 ساعت آینده 2 تا 3 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت، اعلام کرد: دمای هوای شهر اصفهان در سردترین ساعات/ روز به 2 درجه سانتی‌گراد و در گرم‌ترین ساعات به 12 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و سردترین نقطه استان بویین‌میاندشت با 8 درجه سانتی‌گراد زیر صفر و گرم‌ترین نقاط استان آران و بیدگل با 15 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

توصیه‌های کشاورزی

غلامرضا خاکیان با اشاره به وزش باد شدید روز چهارشنبه، متذکر شد: با توجه به وزش باد شدید روز چهارشنبه هفته جاری از انجام هر گونه سمپاشی و همچنین شهروندان از تردد و اسکان در فضاهای سبز شهری و پارک‌ها خودداری کنند.

 

دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان در ادامه توصیه کرد: بازدید مزارع کلزا جهت رصد کردن مرحله ساقه رفتن، همزمان با آمادگی برای مصرف کود ازته و کنترل آفات شته انجام شود و کشاورزان مناطق گرمسیر و معتدل استان، نسبت به مبارزه با سرخرطومی(لهه) در مزارع یونجه با سموم مناسب توصیه شده، اقدام شود، همچنین کشاورزان مناطق مرکزی استان در صورت مساعد بودن شرایط جوی نسبت به کاشت محصول سیب زمینی اقدام کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------