سردار کمالی: تخفیف‌های جدید برای برخی متقاضیان جریمه ریالی سربازی



اخبار,اخبار اجتماعی,سردار موسی کمالی

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از فراهم شدن امکان تخفیف ۷۰ درصدی جریمه ریالی غیبت سربازی برای سربازان غایب تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی خبر داد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: برابر هماهنگی‌های انجام شده تخفیف ۷۰ درصدی برای بهره‌مندی از جریمه ریالی سربازی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی که حداقل ۸ سال یا بیشتر از آن تا پایان امسال غیبت داشته باشند تعلق می‌گیرد و مشمولان می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه این افراد تا پایان امسال فرصت استفاده از جریمه ریالی سربازی را دارند، افزود: متقاضیان چنانچه قصد پرداخت اقساطی آن را دارند باید نخستین قسط از اقساط ۱۳ گانه را تا پیش از پایان امسال پرداخت کنند.

 

  به گفته کمالی، اطلاعات مربوط به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی وجود داشته و بر اساس آن نسبت به شناسایی و راستی آزمایی اظهارات واجدین شرایط اقدام خواهد شد.

 

 رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تأکید کرد که امکان ثبت نام برای جریمه ریالی سربازی برای مشمولان غایب دیگر نیز تا پایان امسال فراهم است.

 

کمالی اضافه کرد: واجدین شرایط بهره‌مندی از تخفیف‌های ۷۰ درصدی می‌توانند علاوه بر این تخفیف از تخفیف های مربوط به همسر و فرزند نیز استفاده کنند.

 

حل مشکل کسرخدمت سربازی فرزندان کارکنان دولت در مناطق امنیتی جنگ تحمیلی

سردار موسی کمالی درباره مشکل به وجود آمده برای کسر خدمت‌های سربازی مربوط به فرزندان کارکنان دولت در مناطق امنیتی زمان جنگ تحمیلی اظهار کرد: برابر مصوبه‌ای که ستاد کل نیروهای مسلح دارد ۵۰ درصد از خدمت فرزندان کارکنان دولت در مناطق عملیات امنیتی زمان جنگ مشمول کسر خدمت می شود.

 

وی با بیان اینکه مشکلاتی در این زمینه وجود داشت خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز جلسه مشترک میان معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج برگزار شده و ابهامات مطرح شده در این خصوص بررسی و خوشبختانه برطرف شد.

 

کمالی افزود: در همین راستا نیز به‌زودی اعطای کسر خدمت سربازی به فرزندان کارکنان دولت در مناطق امنیتی زمان جنگ آغاز شده و این افراد از سوی وزارتخانه‌ها معرفی خواهند شد.

 

وی اضافه کرد: شرایط استفاده از این کسر خدمت‌ها نیز به زودی اعلام خواهد شد.

 

افزایش حقوق سربازان تحت پوشش کمیته امداد به ۹۰۰ هزارتومان

سردار موسی کمالی در این باره گفت: برابر مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح سربازان متأهل تحت پوشش کمیته امداد حقوقشان افزایش پیدا کرده و برابر ۷۰ درصد حداقل حقوق کارکنان دولت خواهد بود و بر این اساس حقوقشان ماهانه حدود ۹۰۰ هزار تومان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه به زودی این افزایش حقوق اجرایی خواهد شد، درباره تأمین اعتبارات لازم در این خصوص نیز گفت: اعتبارات آن از سوی ستاد کل نیروهای مسلح پیش‌بینی شده است.

 

کمالی درباره اینکه معیار تشخیص تحت پوشش بودن سربازان متأهل، پوشش خودشان است یا والدین؟ اظهار کرد: سربازان متاهلی که خودشان و والدین‌شان تحت پوشش کمیته امداد باشند از این افزایش حقوق استفاده خواهند کرد.

 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح افزود: سربازان مجرد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حقوقشان تفاوتی با دیگر سربازان ندارد و این تسهیلات تنها مربوط به سربازان متأهل است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------