حمل و نقل عمومی اصفهان گران شد



اخبار,اخبار اجتماعی

در هفتادمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان مصوبه شد بلیت مترو برای سال آینده از 700 تومان به 1000 تومان افزایش پیدا می‌کند، همچنین شورای شهر اصفهان لایحه پیشنهاد افزایش میانگین 22 درصدی نرخ کرایه تاکسی در شهر اصفهان را تصویب کرد.

به گزارش فارس، هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز به ریاست فتح‌اله معین، با حضور 13 نفر از اعضای این شورا و محمدرضا متین‌پور مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان و معاونان وی تشکیل شد؛ در این جلسه طرح دوفوریتی فعالیت متروی اصفهان در تعطیلات نوروز با 13 رأی موافق تصویب شد.

 

در این جلسه همچنین شورای شهر اصفهان لایحه پیشنهاد افزایش میانگین 22 درصدی نرخ کرایه تاکسی در شهر اصفهان را با تأکید قیمت 1000 تومان در کورس اول و 800 تومان از کورس دوم به بعد تصویب کرد، طبق مصوبه شورای شهر بلیط مترو هم برای سال آینده از 700 تومان به 1000 تومان افزایش پیدا می‌کند.

 

آمادگی شهرداری و شورای شهر برای کمک به کمیته امداد

 

فتح‌اله معین در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) و با اشاره به 22 اسفند که مقارن با روز شهید و بنیاد شهید است، اظهار کرد: بنیاد شهید با سعه صدر امام راحل تشکیل شد تا به خانواده شهدا رسیدگی شود و یاد و خاطره شهدایی که امروز موجب سربلندی جهان اسلام شده‌اند گرامی داشته شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه از رسانه‌ها درخواست کرد که برای تحقق شعار «بیایید شادیهایمان را با دیگران تقسیم کنیم» کمک کنند و ابراز کرد: عید نوروز و بهار طبیعت امسال با ماه رجب همزمان شده است که این نوید را به ما می‌دهد که سال پرخیر و برکتی داشته باشیم که آثارش را هم در نزول رحمت الهی در اکثر نقاط کشور و شهر اصفهان شاهد بودیم و بارش‌های شهر اصفهان از متوسط سالیانه بالاتر رفت.

 

وی با اشاره به این‌که امسال شاهد جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود هم بودیم، مطرح کرد: در ایام نوروز هم با دستور رئیس جمهور برای پایداری زیست محیطی و حق آبه زیست محیطی ضمن رعایت مسائل مربوط به آب آشامیدنی جاری شدن زاینده‌رود را خواهیم داشت.

 

معین در ادامه با بیان این‌که رحمت الهی نازل شده است و ما به پاس رحمت الهی و سلامتی همه افرادی که در این شرایط سال نو را جشن می‌گیرند این درخواست را داریم که شهروندان شادی خود را با دیگران تقسیم کنند؛ گفت: کمیته امداد با عملکردی درخشان و قابل تقدیر این استمداد را از همه شهروندان می‌طلبد و آماده است کمک‌های شهروندان را دریافت کنند، امید داریم همه دعوت کمیته امداد را اجابت کنند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان صحبت‌های خود مطرح کرد: شهرداری و شورای شهر برای کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد آماده همکاری هستند، از نمایندگان رسانه‌ها نیز طلب می‌کنیم که این نیاز را به نحو مطلوبی منعکس کنند که شاهد کمک و مشارکت بیشتر همه شهروندان باشیم.

 

جمعیت زیاد روستاییان تحت پوشش کمیته امداد

پورمحمد شریعتی‌نیا عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه با اشاره به این‌که کمیته امداد یکی از نهادهای حمایتی است که البته این‌گونه نهادها در جوامع مختلف وجود دارد، عنوان کرد: در کنار این نهاد صدها خیریه در استان اصفهان فعال است، با توجه به تجربه مدیریتی که داشته‌ام می‌توان گفت که یک سوم جمعیت بعضی روستاها تحت پوشش کمیته امداد هستند که در بعضی جاها به یک دوم هم می‌رسد، این مسأله ضعف مدیران است و نشان می‌دهد که مسؤولان نتوانسته‌اند برنامه‌ریزی مناسبی برای اشتغال روستایی انجام دهند.

 

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با توجه به این‌که این نهاد با باورهای دینی مردم گره خورده است و فرهنگ جامعه ما به گونه‌ای است که بسیاری از مردم روز خود را با صدقه دادن آغاز می‌کنند، همچنین این مسأله حائز اهمیت است که کمیته امداد امام متعلق به نظام بوده و ارتباطی با جبهه و حزب خاصی ندارد، دوری از احزاب سیاسی می‌تواند کمک کند که جذب خیر بیشتری داشته و به مستمندان بیشتری کمک کنیم.

 

وی در ادامه تأکید کرد: باید تولید و اشتغال به گونه‌ای باشد که به سمت ریشه کن کردن فقر پیش برویم تا نه تنها مددجویی تحت پوشش کمیته امداد نباشد و این نهاد حذف شود، بلکه محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد به عرصه صادرات نیز راه پیدا کند.

 

کمک 300 میلیونی شهرداری به قشر ضعیف جامعه

علیرضا نصر اصفهانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان کمیته امداد اصفهان در حوزه خوداشتغالی در موزه چهلستون اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه اقدام ارزشمندی بود که امید دارم این مورد تسری پیدا کند و بیشتر شود و نیازمندی‌ها کاهش پیدا کند و زمینه دستگیری شایسته‌تر از نیازمندان فراهم شود؛ در هر غرفه از نمایشگاه تسهیلات اهدا شده به مددجو مشخص شده بود که این امر مصداق بارز آموزش ماهی گرفتن به ‌جای ماهی دادن است.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: حفظ حرمت مددجویان و مدیریت چرخه توزیع کمک‌ها بسیار اهمیت دارد، این بحث از طرف کمیته امداد خوب اتفاق می‌افتد اما نیاز است این نگاه در نهادهای دیگر و خیریه‌هایی که کمک‌رسانی می‌کنند نیز ایجاد شود، چراکه مدیریت توزیع خیلی مهم است.

 

وی در ادامه بیان کرد: کمک‌های شهرداری در امور خیریه جنبه‌های پیدا و پنهان دارد که در زمینه‌های مختلف نمود پیدا می‌کند؛ در این جهت شهرداران مناطق در بحث ایجاد بازارچه‌ها همکاری لازم را با کمیته امداد انجام خواهند داد، هفته گذشته حدود 300 میلیون تومان کمک به قشر محروم در جلسه شورای شهر تصویب شد و دو روز بعد از تصویب و بدون انتظار برای روند اداری اعتبار لازم برای این کمک تأمین شد.

 

نصراصفهانی همچنین گفت: شهرداری اصفهان در زمینه کمک‌های خیرخواهانه نیروهای خود را نیز دارد که باید به وضعیت آنان توجه شود، بنابراین در مجموع این فعالیت‌ها کارنامه مطلوبی را برای مدیریت شهری در مشارکت‌های خیرخواهانه رقم می‌زند.

 

اطلاع‌رسانی مطلوب جزو حقوق شهروندی

کوروش محمدی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه با اشاره به فعالیت خیریه‌های زیادی در اصفهان گفت: در سال پیش رو امید داریم شاهد ساماندهی خیریه‌های استان و به ویژه شهر اصفهان باشیم، امید دارم این اتفاق زودتر بیفتد و شاهد خیریه‌های توانمند برای توانمندسازی بیشتر باشیم.

 

اصغر برشان عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور خود با اشاره به تصویب بودجه سال 1398 شهرداری اصفهان، تحقق این بودجه را تعامل، همدلی و عزم همگانی دانست و اذعان کرد: کمک دولتمردان و اختصاص بودجه در طرح‌های ملی و ترافیکی و حمل و نقل می‌تواند در تحقق این بودجه کارساز باشد.

 

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: اطلاع‌رسانی مطلوب به مردم یکی از مسائل مهم و یکی از وظایف شهرداری و حق شهروندان است، مردم از بسیاری از اقدامات شهرداری و سازمان‌های وابسته و شورای اسلامی شهر مطلع نیستند.

 

کاشت درختان مقاوم باتوجه به وضعیت آبی کشور

فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در تذکر خود با اشاره به این‌که اصفهان به عنوان شهری با فضاهای سبز گسترده شناخته می‌شود، مطرح کرد: فضای سبز اصفهان در سال‌های اخیر به دلیل مسأله کم آبی و چالش زاینده‌رود با مشکلاتی روبرو شده است، به همین جهت نوع درختانی که در طرح‌های توسعه فضای سبز در شهر اصفهان کاشته می‌شوند باید مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: مهمترین معیار با توجه به وضعیت آبی کشور کاشت درختان مقاوم و کم مصرف است اما در این میان باید دقت داشت که برخی درختان در افسردگی شهروندان نیز تأثیرگذار است، به عبارتی مطالعات نشان می‌دهد انواع مختلف گونه‌های گیاهی احساس مختلفی به مردم منتقل می‌کند.

 

وی همچنین مطرح کرد: اگرچه این فرضیه قطعی نیست اما باید در انتخاب نوع درختان کم مصرف و مقاوم به کم آبی به گونه‌ای دقت شود که درختان هم مناسب این وضعیت و بوم و محیط زیست اصفهان باشند و هم در نشاط و شادابی شهروندان و انتقال احساس مثبت به مردم مؤثر باشند.

 

افزایش مسافران نوروزی با بازگشایی زاینده‌رود

امیراحمد زندآور عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در تذکر امروز خود با اشاره به بازگشایی زاینده‌رود در ایام نوروز اظهار کرد: با توجه به این مسأله تعداد مسافران نوروزی بیش از سال‌های قبل خواهد بود، در همین راستا از همه عوامل انتظار می‌رود بهتر از سال‌های گذشته در تأمین امکانات برای مسافران نوروزی تلاش کنند و امکان اسکان آن‌ها را فراهم کنند.

 

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان  ادامه داد: از بازارهای روز و میادین میوه و تره بار انتظار میرود با ایجاد شرایط مناسب نیازهای ضروری مردم و مسافران را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیارشان قرار دهند تا در شرایط موجود کشور و تحریم‌های ظالمانه عید خوبی را پشت سر بگذارند؛ با توجه به نزدیکی چهارشنبه آخر سال سازمان آتش‌نشانی تمهیدات لازم را بیندیشد تا شاهد حوادث ناگوار در این ایام نباشیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------