خطر ریزش سنگ بسیار بزرگ در دروازه قرآن



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون شهردار شیراز در واکنش به عکس منتشر شده خطر ریزش سنگ در دروازه قرآن ضمن بازدید از منطقه از معاون عمرانی استاندار فارس خواستار اقدام فوری جهت پایدارسازی منطقه کرد.

به گزارش فارس، امروز تصویری در فضای مجازی منتشر شد که  نگرانی شهروندان شیرازی را در پی داشت.

 

این تصویر گویای خطر ریزش قطعه سنگی جدا شده از کوه در ارتفاعات مجموعه خواجوی کرمانی است.

 

با انتشار این تصویر، معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز در نامه‌ای فوری خطاب به محمد حسن‌پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز و لقمانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در خواست کرد تا اقدامات لازم  جهت پایدارسازی منطقه انجام شود.

 

حسین آرگیو در نامه خود خطاب به معاون خدمات شهری شهرداری شیراز، جهت ایمنی شهروندان، مسافران و گردشگران پیشنهاد کرده است: از آزاد سازی آب به هر نحو در ارتفاعات جلوگیری شود، در روزهای بارندگی و ناپایداری جوی پارک مجاور دروازه قرآن تعطیل شود و محدودیت زمانی ارائه خدمات بازدید از مجموعه خواجوی کرمانی تا حد امکان مدنظر قرار گیرد.

 

در نامه آرگیو به سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز آمده است: با توجه به گزارشات مردمی مبنی بر وجود خطر ریزش سنگ از کوه در ارتفاعات مجموعه خواجوی کرمانی، اینجانب به همراه کارشناسان مربوطه از محل بازدید به عمل آورده و مواردی را به شرح ذیل مشاهده گردید:

 

1- یک زون وسیع حاوی سنگ‌های خرد شده به ابعاد بسیار بزرگ و ناپایدار در منطقه وجود دارند که در معرض ریزش است.

 

2- با توجه به وجود حجم بزرگی از سنگ‌های ناپایدار و قرار گیری در شرایط بسیار نامناسب و عدم وجود تکیه‌گاه کافی احتمال جدا شدن و ریزش آن‌ها وجود دارد.

 

3- با عنایت به قرارگیری این زون در ضلع غربی بنای دروازه قرآن، خواجوی کرمانی، هتل شیراز و دیگر مستحدثات پایین دست و وجود شیب تند کوه در آن محل، سقوط سنگ از آن ارتفاع می‌تواند منجر به بروز فاجعه با تبعات عظیم انسانی و اجتماعی گردد.

 

خواهشمند است دستور فرمایید ضمن تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و بررسی این موضوع در شورای مذکور، تصمیمات مقتضی و فوری جهت پایدارسازی این منطقه اتخاذ گردد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------