باز شدن مدارس در ۱۷ فروردین تابع تصمیم شورای تامین استان‌هاست/ کلاس‌های جبرانی برای کنکوری‌ها برگزار می‌شود



اخبار,اخبار اجتماعی,وزارت آموزش و پرورش

امیر على نعمت الهى قائم مقام وزیر آموزش و پرورش براى برگزارى کلاس‌هاى درس دانش آموزان در مناطق سیل‌زده تابع مصوبه شوراى تامین هستیم و با برگشتن شرایط به حالت عادى همه امور به رویه معمول خود بازخواهند گشت.

موضوع باز شدن مدارس مناطق سیل زده در هفته آینده یکی از موضوعات مهمی است که در جلسات مدیریت بحران با حضور نمایندگان آموزش و پرورش بررسی می‌شود. عده‌ای گفته‌اند به  خاطر ایجاد فضای روانی بهتر است مدارس روز هفدهم فروردین باز شوند. در مقابل عده‌ای معتقدند در حالیکه خانواده‌ها در حال دست و پنجه نرم کردن با سیلاب هستند و تمام خانه‌ها زیر آب رفته ، دغدغه هیچ خانواده‌ای ضور فرزندان در مدرسه نیست. قائم مقام وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین تصمیات برای باز شدن یا نشدن مدارس با رویداد٢٤ گفت‌وگو کرده است.

 

امیر على نعمت الهى به رویداد٢٤ گفته در استان گلستان که فعلا هیچ مدرسه‌ای قرار نیست باز شود اما با همت جهادى و مدیریت همکارانمان در ستاد و استان‌هاى سیل زده و استان هاى همجوار که در معرض سیل و بارش شدیدی نیستند آمادگى باز شدن مدارس در روزهاى پس از تعطیلات را داریم.

 

نعمت اللهى با بیان اینکه ملزومات مورد نیاز مانند نیمکت به گلستان ارسال شده است، تصریح کرد: از کلیه ظرفیت هاى استان‌هاى همجوار، مدارس شبانه روزى و کانکس‌ها استفاده شده است.

 

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: براى باز شدن مدارس تابع مصوبات ستاد بحران و شوراى تامین استان‌ها هستیم. شرایط اقتضا می‌کند برای اثر بخشى بیشتر همه تایع یک مدیریت واحد باشیم که فرمانده این مدیریت واحد استانداران استان‌ها و مرکزیت آن‌ها وزارت کشور است.

 

نعمت الهى با بیان اینکه دانش آموزان و خانواده‌هاى آن‌ها نگرانى از بابت برگزارى کلاس‌ها و عقب‌ماندگى از دروس نداشته باشند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان و خانواده‌هاى آنان و عزیزانى که کنکور دارند، بدانند که عقب‌ماندگى احتمالى از دروس با روش‌هاى لازم حتما جبران خواهیم کرد و گروه‌هاى لازم براى این موضوع به مناطق اعزام شده و مى‌شوند.

 

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: با توجه به شدت بارش‌ها در استان‌ها، معاونیان  وزیر آموزش و پرورش به نمایندگى از وزیر در هیات‌هایى عازم استان‌هاى سیل زده خوزستان، لرستان، کرمانشاه و ایلام می‌شوند، البته این هیات‌ها پیش از این به گلستان اعزام شده‌اند.

 

نعمت اللهی همچنین به رویداد٢٤  خبر داده که صبح امروز وزیر آموزش و پرورش به گلستان رفته است. او گفته معاونانی که به مناطق اعزام مى‌شوند با اختیارات تام در خدمت و هماهنگ با استانداران استان‌ها هستند و از تمامى ظرفیت‌هاى استان‌هاى سیل زده و استان‌هاى همجوار براى بهبود شرایط براى محصلان ایجاد خواهند کرد.

 

قائم مقام وزیر می‌گوید: در لرستان و خوزستان مراکز فرهنگى معلمان در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است و وزارت آموزش و پرورش ملزومات لازم براى حفظ جان عزیزان را از تکالیف خود مى‌داند.

 

نعمت الهى تاکید کرد: ما براى برگزارى کلاس‌هاى درس دانش آموزان در مناطق سیل‌زده تابع مصوبه شوراى تامین هستیم و با برگشتن شرایط به حالت عادى همه امور به رویه معمول خود بازخواهند گشت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------