هوای اصفهان ناسالم است



اخبار,اخبار اجتماعی,هوای اصفهان
کیفیت هوای کلانشهر اصفهان امروز جمعه با شاخص لحظه ای ۱۴۰ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با میانگین ۱۴۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

 

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان وضعیت کیفی هوا از بعد از ظهر امروز به دلیل ورود امواج ناپایدار بارشی بهبود می‌یابد.

 

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۱۸، خیابان استانداری روی عدد ۱۱۷، خیابان پروین روی عدد ۱۱۵، خیابان دانشگاه روی عدد ۷۸، خیابان رودکی روی عدد ۸۸ و بزرگراه خرازی روی عدد ۹۹ ثبت شده است.

 

کیفیت هوا در دیگر شهر‌های استان از جمله شاهین شهر با میانگین ۸۶، سجزی با میانگین ۷۴، مبارکه با میانگین ۵۹ و نجف آباد با میانگین ۵۴ در وضعیت سالم و در کاشان با میانگین ۱۱۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

 

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------