بی توجهی مردم به وضعیت قرمز مشهد/ قمی‌ها کرونا را جدی بگیرید، تخت خالی نداریم



اخبار,اخبار اجتماعی,کرونا در مشهد
جانشین رییس پلیس‌راه خراسان رضوی گفت: هم‌اینک ترافیک و تردد خودرویی در ورودی و خروجی‌های مشهد پرحجم است.

سرهنگ محمد علی احسانبخش شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه به رغم تاکیدات مسوولان مبنی بر در خانه ماندن و عدم انجام سفرهای غیر ضروری به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، برخی از شهروندان موضوع را جدی نگرفته‌اند.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر ترافیک در ورودی‌های مشهد پرحجم است و در خروجی نیز تا فاصله ۳۰ کیلومتری ترافیک خودرویی پرحجم است.

 

سرهنگ احسانبخش ادامه داد: در سایر مسیرهای استان ترافیک عادی و روان است.

 

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر جاده شامل ۶ هزار و ۴۲۳ کیلومتر جاده بین‌ شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی دارد.

 

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی به ۲۸۵ نفر رسیده است که ۱۹۴ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

 

از ۳۰ بهمن ماه امسال تا ۲۲ اسفند دو هزار و ۶۰۳ مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که تاکنون هزار و ۵۹۴ نفر آنان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

 

هزار و ۵۶۸ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی مربوط به شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۸۸۱ نفر آنان از بیمارستان مرخص شده‌اند.

 

تعداد جان‌باختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا ۲۴ تن است که ۱۷ تن از این تعداد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶ تن از جمعیت زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور و یک تن نیز از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام است.

 

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم: قمی‌ها کرونا را جدی بگیرید، تخت خالی نداریم

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ادامه روند صعودی ابتلا به کرونا در این استان و نبود تخت در مراکز درمانی گفت: مردم قم هنوز ویروس کرونا را جدی نگرفته و حساسیت‌های لازم را نسبت به این بیماری به خرج نمی‌دهند.

 

علی ابرازه بیان کرد: تا ساعت ۱۴ امروز درمجموع ۸۹۷ بیمار کرونایی در سطح ۵ مراکز درمانی در نظر گرفته‌شده قم بستری بودند.

 

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: همچنین در از ۸ صبح امروز تا ۱۴ بعدازظهر نیز ۷۱ تن بعد از بهبودی کامل از بیمارستان‌های استان مرخص شده‌اند.

 

ابرازه افزود: این ۷۱ بیمار بهبودیافته به مدت ۱۴ روز در مراکز درمانی قم بستری بودند و تا شکست بیماری کرونا و بهبودی کامل رنج‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند.

 

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ بیمار بهبودیافته از مراکز درمانی قم مرخص می‌شوند اما تعداد افراد جدید بستری‌شده و مبتلا همچنان بیش از افراد بهبودیافته است.

 

وی بیان داشت:ظرفیت تخت‌های بیمارستانی قم تا حد بسیار زیادی تکمیل‌شده است و دیگر تخت‌های خالی چندانی در مراکز درمانی قم وجود ندارد.

 

ترخیص ۴۶۰۰ نفر مبتلا به بیماری حاد تنفسی از بیمارستان‌های گیلان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۴۶۰۰ نفر مبتلا به بیماری حاد تنفسی از بیمارستان های گیلان ترخیص شده اند، از مردم خواست جز در مواقع اضطراری از خانه خارج نشده و اصول بهداشتی را همچنان رعایت نمایند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------