تعطیلی دانشگاه های اصفهان تا ۱۵ اردیبهشت؛ بازگشایی مدارس مرحله‌ای/ تعطیلی اکثر مشاغل تا ۲۰ فروردین



اخبار,اخبار اجتماعی,حجت الله غلامی
سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: ادارات باید با یک سوم ظرفیت و حتی کمتر تا ۲۰ فروردین به فعالیت بپردازند و با تشخیص مدیر اداره تعداد نیروها باید به حداقل برسد.

حجت الله غلامی در گفت و گو با ایسنا در خصوص بیست و دومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که شامگاه (جمعه-۱۵ فرودین) در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: طبق مصوبات این جلسه از فردا شنبه صنوفی که مایحتاج ضروری مردم، مانند فرآورده‌های لبنی، اقلام بهداشتی و دارو را تامین می کنند مانند روزهای گذشته باز هستند و دیگر مشاغل تا ۲۰ فروردین تعطیل هستند. همچنین ادارات باید با یک سوم ظرفیت و حتی کمتر تا این تاریخ به فعالیت بپردازند و با تشخیص مدیر اداره تعداد نیروها باید به حداقل برسد.

 

وی افزود: مدارس نیز تا ۲۰ فروردین تعطیل هستند و در این جلسه پیشنهاد شد که دانشگاه‌ها تا ۱۵ اردیبهشت در استان اصفهان تعطیل باشند و دانشجویان بدون آنکه در سوابق تحصیلی آنان قید شود مجاز به حذف ترم خود باشند که البته این پیشنهادها باید به ستاد ملی مبارزه با کرونا فرستاده شود تا نظر نهایی را این ستاد بدهد.

 

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، گفت: ادامه تعطیلی مدارس هم بعد از تاریخ ۲۰ فروردین تصمیم گیری می شود و این احتمال که تا ۱۵ اردیبهشت مدارس هم تعطیل باشند وجود دارد، اما در این مدت باید دروس در فضای مجازی و سامانه یکپارچه "شاد" به دانش آموزان ارائه شود.

 

غلامی تصریح کرد: اگر قرار به بازگشایی مدارس شد پیشنهاد استان اصفهان این است که این بازگشایی مرحله‌ای انجام شود به این معنا که از مناطقی که کمترین بیماری و کمترین جمعیت دانش آموزی را داشته ایم این بازگشایی آغاز شود. بنابراین به احتمال زیاد بازگشایی مدارس با حفظ پروتکل‌های بهداشتی ابتدا از روستاها آغاز می شود و سپس به شهرهای کوچک و مراکز استان‌ها خواهد رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه، آموزش و پرورش متعهد شد به اندازه نیازِ تمام دانش آموزان ماسک و اقلام بهداشتی را ذخیره کند. تمام این پیشنهادها به ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ارائه شده و به احتمال قوی ستاد ملی تا یکشنبه ۱۷ فروردین تصمیم گیری خواهد کرد.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------