جزئیات محکومیت متهمان پرونده ساینا شیمی/ دادستان ری: هنوز هویت سلطان قبر مشخص نشده است



اخبار,اخبار اجتماعی,محکومیت متهمان پرونده ساینا شیمی
رای پرونده موسوم به شرکت ساینا شیمی بهشت از سوی دادگاه صادر و اعلام شد.

به گزارش ایلنا، در پی برگزاری جلسات دادگاه پرونده موسوم به شرکت ساینا شیمی بهشت، رای متهمان این پرونده از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب دادگستری شهرستان قم صادر شد.

 

رای دادگاه در خصوص متهمان این پرونده به شرح ذیل است؛

علی اکبر رضوانی صرمی، فرزند محمدرضا، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ساینا شیمی بهشت به جرم سردستگی در باند سازمان یافته و حرفه‌ای قاچاق سوخت و حاملان انرژی یارانه‌ای، مشارکت در قاچاق باندی سازمان یافته و حرفه‌ای سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای، مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی به طور عمده و کلان از طریق قاچاق سازمان یافته سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای و مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق سوءاستفاده عمده از طریق فروش غیرمجاز مواد اولیه در بازار آزاد، فرار مالیاتی و پرداخت رشوه به ۳۰ سال حبس محکوم شد.

 

سعید رضوانی صرمی فرزند محمدرضا به جرم مشارکت در قاچاق باندی سازمان یافته و حرفه‌ای سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای، مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایجتاج عمومی (نیازمندی‌های عمومی) به طور عمده و کلان از طریق قاچاق سازمان یافته سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای، مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق سوء استفاده عمده از فروش غیر مجاز مواد اولیه در بازار آزاد و پولشویی به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

 

علی اکبر سلیمانی، فرزند محمدعلی و اسفندیار کندری، فرزند قنبر به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی و فروش به نحو مشارکت در قاچاق باندی و سازمان یافته و حرفه‌ای سوخت و اخلال در نظام اقتصادی از طریق سوء استفاده عمده از فروش غیر مجاز مواد اولیه در بازار آزاد به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

 

سید محمدحسین حسینی جوبه، فرزند سید کمال، به جرم ارائه مشاوره فنی و حقوقی غیر مجاز به شرکت ساینا شیمی بهشت، معاونت در قاچاق باندی سازمان یافته سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای، معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی به طور عمده و کلان از طریق قاجاق سازمان یافته سوخت و حامل‌های یارانه‌ای انرژی، جعل سند رسمی و اخذ رشوه به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

 

عادل شیرازی، فرزند صحبت‌الله به جرم معاونت در قاچاق باندی سازمان قاچاق سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای، معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی، واسطه در پرداخت رشوه، اخذ رشوه به ضبط مال ناشی از ارتشاء و سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

 

براساس حکم دادگاه، شرکت ساینا شیمی بهشت با موضوع فعالیت تولید هیدروکربنات سبک و سنگین، روغن و حلال‌های صنعتی با مدیر عاملی علی اکبر رضوانی صرمی و نایب رییسی هیئت مدیره سعید رضوانی صرمی منحل و کلیه اموال شرکت به نفع دولت صادر شد.

 

دادگاه در مورد شرکت پالایش پرند شیمی زاگرس حکم بر محکومیت شرکت به پرداخت جزای نقدی به مبلغ یک میلیارد تومان صادر کرد.

 

همچنین، براساس حکم، در مورد متهمان سعید ناقدی‌نیا فرزند جواد، مهدی آفرین فرزند حسین، امیر محمدی آزاد، امیر مهدی تقوی راد، علی نیکو حرف ماهر، پژمان استکی فرزند هوشنگ، علیرضا حق وردی فرزند عباسعلی، مجید شیری فرزند علی محمد و محسن صفری فرزند رمضان، حمید رضوانی صرمی فرزند محمدرضا، مجید رضوانی صرمی فرزند محمدرضا و همچنین شرکت پویش شایان شیمی صنیع حکم برائت صادر شد.

 

رای صادره حضوری و قطعی است.

 

*** 

 

دادستان ری: هنوز هویت سلطان قبر مشخص نشده است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، در خصوص فرد معروف به «سلطان قبر» گفت: استعلام برای شناسایی هویت فرد خاطی در خصوص خرید و فروش قبر انجام شده و مردم نیز برای شکایت باید به دادسرا مراجعه کنند.

 

غلامرضا نوفرستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهر ری، در رابطه با ماجرای فرد معروف به «سلطان قبر» و اخراج وی از اداره اوقاف شهرستان ری اظهار کرد: پس از انعکاس خبر سلطان «فروش قبر» در رسانه ها، از ادارات مربوطه اقدام به استعلام کردیم اما به دلیل نبود شاکی در این مورد، تاکنون پرونده قضایی برای این موضوع تشکیل نشده است.

 

وی با بیان اینکه شاکیان باید به دادگستری مراجعه کنند تا پرونده قضایی تشکیل شود، افزود: با توجه به اظهارات رئیس اداره اوقاف شهرستان ری در خصوص اخراج فرد خاطی، باید مدت فعالیت این شخص، میزان مبالغ دریافتی و تمام جزئیات مشخص شود.

 

دادستان شهرستان ری ادامه داد: استعلامات لازم در خصوص شناسایی هویت، فعالیت و سمت این شخص از ادارات مربوطه انجام شده، اما بخش مهم این پرونده مربوط به شکایت شاکیان است که میزان مبالغ پرداختی را اعلام کنند تا تحقیقات به صورت جدی و با دقت انجام شود.

 

نوفرستی تصریح کرد: هویت شخص هنوز مشخص نشده اما طبق تحقیقات فعلی، نام خانوادگی این فرد «امیری» است؛ ضمن آنکه باید توجه داشت که این گونه افراد با نام‌های گوناگون اقدام به چنین فعالیت‌هایی می‌کنند، لذا همکاری مردم در این موضوع بسیار قابل اهمیت خواهد بود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که اگر در خصوص فرد خاطی که تحت این عناوین برای فروش قبر در مکان های اعلام شده اقدام به دریافت مبالغی را داشته به دادستانی ری اعلام کنند.

 

حجت الاسلام علامه مدیر آستان ابن بابویه شهرری روز گذشته در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها از مافیای فروش قبر در تهران پرده‌‌برداری کرده و حجت الاسلام صادقی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری نیز در مصاحبه‌ای دیگر از اخراج فرد واسطه‌گر فروش قبور از آستان شیخ صدوق (ره) خبر داده بود که در این رابطه، سعی داشتیم با این مسؤولان در رابطه با موضوع مطرح شده مصاحبه کنیم که هیچکدام پاسخگو نبودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------