هواشناسی ایران (۹۹/۸/۱۶)؛ آغاز بارش برف و باران در ۱۰ استان



اخبار,اخبار اجتماعی,هواشناسی ایران
سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی طی امروز از آغاز بارش برف و باران در ۱۰ استان و کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دما در برخی مناطق خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی  امروز سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب کشور فعال است و از فردا گستره فعالیت آن به مناطقی غرب، جنوب غرب، و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران گسترش می‌یابد و باعث بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در این مناطق می‌شود.

 

از بعدازظهر شنبه با نفوذ جریانات سرد به سواحل شمالی کشور بارش در سواحل دریای خزر آغاز می‌شود. در این روز بارش در مناطقی از کردستان، کرمانشاه و گیلان شدت خواهد داشت و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف روی می‌دهد.یکشنبه آینده بارش در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت. در مناطقی از گلستان و خراسان شمالی نیز بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است. در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خوهد داشت.

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا و روز یکشنبه در سواحل دریای خزر کاهش دمای 3 تا 5 درجه‌ای روی می‌دهد و دریا مواج پیش بینی شده است.

 

روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و کاهش دمای 5 تا 7 درجه‌ای پیش بینی شده است.

 

 روز دوشنبه بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و تداوم فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود در این روز در لرستان و جنوب ایلام بارش شدت خواهد داشت.

 

روز سه شنبه گستره فعالیت این سامانه دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را نیز فرا خواهد گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------