هشدار نماینده چادگان درباره ورود فاضلاب شهری به زاینده‌رود



اخبار,اخبار اجتماعی,حسین محمدصالحی
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین و میاندشت گفت: فاضلاب شهرهای چادگان به دلیل مجاورت در کنار دریاچه زاینده‌رود و فریدونشهر نیز به دلیل قرار گرفتن بر روی بستر سنگ از طریق تونل چشمه‌لنگان مستقیما وارد سد زاینده‌رود شده که خطر جدی سلامت شهروندان اصفهان را در پی دارد.

به گزارش فارس، حسین محمدصالحی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره سرانجام تخصیص برداشت ۶.۵ میلیون مترمکعب آب شرب برای شهرستان‌های منطقه فریدن بزرگ اظهار داشت: علی‌رغم اینکه اعلام شده بود این طرح پیگیری شده، اما هیچ اقدامی در سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو برای آن انجام نشده است.

 

هیچ اقدام برای تأمین آب شرب پایدار منطقه فریدن انجام نشده است

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین‌میاندشت افزود: برای انجام این پروژه پس از پیگیری‌های چندین باره در حال تکمیل مدارک مورد نیاز درباره توجیه و اهمیت طرح برای تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم که این پروسه درحال انجام است.

 

وی تصریح کرد: با همه اقداماتی که انجام شده، مقرر شد که پس از تحویل مستندات لازم، بودجه لازم برای این طرح در ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین شود.

 

تأمین آب برای «تشنه‌لبان ساحل» تا پایان سال

محمدصالحی درباره مشکلات آب روستاهای سینه‌کوه شهرستان چادگان گفت: مشکلات عدیده این روستائیان که آب را با چشمان خود می‌بینند اما دسترسی به آب ندارند چندین سال است که به درازا کشیده شده است؛ اما اکنون این پروژه با پیگیری‌ها در مرحله مناقصه پیمانکار است و امیدواریم تا پایان سال آینده پمپاژخانه آب از زاینده‌رود به بهره‌برداری برسد و مردم این روستاها بتوانند از آب شرب سالم بهره‌ببرند.

 

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین‌میاندشت در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: تا زمانی که نماینده فریدن هستم، اجازه تخصیص یک قطره آب از این منطقه را نخواهم داد چرا که خود مردم این شهرستان‌ها در جوار منابع آبی سرشار قرار دارند، اما تشنه هستند.

 

مسؤولان اصفهان از مناطق محروم غرب خبر دارند؟

وی با انتقاد از مسؤولان استان اصفهان، گفت: آقایان مسؤول بدانند که به جای تمرکز بر روی مسائل مرکز استان باید بر روی سایر نقاط استان نیز تکیه کنند؛ آیا مسؤولان استان اصفهان خبر دارند که مردم حتی در فصل تابستان نیز امکان تردد از گردنه کلوسه فریدونشهر را به سختی دارند و این امکان در نیمه دوم سال و هنگام بارندگی به صفر می‌رسد.

 

محمدصالحی با اشاره به عدم تکمیل فاضلاب شهرهای چادگان و فریدونشهر بیان داشت: فاضلاب شهرهای چادگان به دلیل مجاورت در کنار دریاچه زاینده‌رود و فریدونشهر نیز به دلیل قرار گرفتن بر روی بستر سنگ از طریق تونل چشمه‌لنگان مستقیما وارد سد زاینده‌رود شده و پس از برای بهره‌برداری شرب به اصفهان منتقل می‌شود که خطر جدی سلامت شهروندان اصفهان را در پی دارد؛ بنابراین تکمیل فاضلاب این دو شهر باید مهمترین اولویت مسؤولان استان باشد که نهایتا امسال از بودجه استانی برای تکمیل آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

عاقبت نگران‌کننده تداوم بی‌توجهی به تکمیل فاضلاب شهری چادگان

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین‌میاندشت خاطرنشان کرد: فاضلاب شهر رزوه را به شهر چادگان ملحق کردند و فاضلاب فریدونشهر را به داران ملحق کردند و فاضلاب افوس را به بوئین‌میاندشت اضافه کردند و پس از آن سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده است که حق اختصاص هیچ بودجه‌ای به پروژه فرعی وجود ندارد و بدین صورت امکان اختصاص پروژه جدید وجود ندارد.

 

وی گفت: در جلسه با بنیاد برکت مقرر شد ۵ مدرسه توسط این بنیاد در منطقه فریدن بزرگ احداث شود و همچنین برای احداث بیمارستان بوئین‌میاندشت نیز این بنیاد ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.

 

محمدصالحی بیان داشت: ایراد بزرگ مسؤولان عدم پاسخگویی آن‌ها به مردم است و باید جوابگوی مطالبات مردم در تمامی سطوح باشند؛ مردم نجیب‌ هستند و مسؤولان باید رفتار درستی با آن‌ها داشته باشند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------