آلودگی هوا ۱۰ شهرستان استان اصفهان را به تعطیلی کشاند



اخبار,اخبار اجتماعی,تعطیلی اصفهان به دلیل آلودگی هوا
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی ۱۰ شهرستان استان به دلیل افزایش شاخص کیفی هوا در ۲ روز اخیر و انباشت آلاینده ها در روز چهارشنبه خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفتگو با ایسنا اظهار‌کرد: براساس اطلاعیه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، با افزایش آلاینده ها، فردا چهارشنبه (۲۶ آذر) دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و بانک ها در شهرستان های اصفهان، نجف آباد، شاهین شهر و میمه،مبارکه، خمینی شهر، لنجان، برخوار، فلاورجان، کاشان وآران و بیدگل تعطیل است.

 

وی با بیان این که هنوز تصمیمی درباره ادامه تعطیلی به علت آلودگی هوای اصفهان در روزهای آینده گرفته نشده، یادآور شد: دستگاه های خدمات رسانی، امدادرسانی و درمانی این شهرستان ها در این روز خدماتی رسانی خواهند کرد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شهروندان خواست از تردد در سطح شهرستان های یاد شده به علت آلودگی هوا خودداری کرده و تا جایی که ممکن است در منازل خود بمانند.

 

***

 

هیچ کلانشهری در ایران به اندازه اصفهان آلوده نیست

مدیرکل محیط زیست اصفهان گفت: آلودگی هوای هیچ کلانشهری در ایران به اندازه اصفهان نیست و برای مثال در ۹ ماه نخست امسال کمترین روز پاک مربوط به این خطه بوده است.

 

به گزارش ایرنا، ایرج حشمتی روز سه‌شنبه در شورای ترافیک استان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری افزود: در حقیقت باید بگوییم حال هوای اصفهان خوب نیست و اوضاع امسال از سال گذشته هم بدتر است.

 

وی با بیان‌اینکه وضعیت حتی تهرانِ هم از اصفهان بهتر است، ادامه داد: بحران آلودگی هوای این منطقه به امسال و پارسال ارتباط ندارد بلکه بیش از یک دهه غفلت را نشان می‌دهد.

 

مدیرکل محیط زیست اصفهان با اشاره به اینکه در صورت بیشتر و  به روز بودن دستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها، وضعیت شاخص‌های اعلامی شهر اصفهان از این هم بدتر بود، اظهار داشت: اطلاعات کنونی هم از وضعیت به مراتب بدتر اصفهان در مقایسه با دیگر کلانشهرها حکایت دارد.

 

حشمتی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا در اصفهان، فراتر از ملاحظات استانی و مستلزم تصمیمات ملی است، تصریح کرد: همانطور که برای بحران ریزگردهای خوزستان، اتخاذ تصمیمات و فعالیت‌های کشوری را شاهد بودیم در باره اصفهان نیز باید چنین راهبردی در نظر گرفته شود.

 

وی با اشاره به ضرورت همت همه‌جانبه برای رفع این بحران خاطرنشان کرد: برای مثال اکنون باید روی ۷۰۰ اتوبوس شهری در اصفهان فیلتر جاذب دود و آلاینده نصب شود اما این کار هنوز محقق نشده است.

 

مدیرکل محیط زیست اصفهان با اشاره به محدودیت‌های کرونایی اضافه کرد: افزایش شدید آلودگی هوای اصفهان در روزهای اخیر در حالی بوقوع پوسته که مدارس و دانشگاه‌ها غیرحضوری هستند و بسیاری از جلسات اداره‌ها لغو شده است.

 

شورای ترافیک استان اصفهان امروزبا حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط  و شهرداری به ریاست معاون امور عمرانی استانداری اصفهان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------