هواشناسی ایران (۹۹/۱۲/۲۲)؛ کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در برخی مناطق



هواشناسی ایران,اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی
سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در ۲۹ استان کشور و کاهش ۴ تا ۱۲ درجه‌ای دما در برخی مناطق طی امروز و تا یکشنبه آینده خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با تقویت سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و شرق کرمان، جنوب فارس و نیمه جنوبی خراسان جنوبی بارش برف و باران خواهیم داشت که شدت بارش‌ها برای استان‌های ایلام، کردستان، زاگرس مرکزی و جنوبی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی خواهد بود.

 

فردا شنبه 23 اسفند در شمال شرق، شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق سمنان، شرق اصفهان و ارتفاعات کرمان بارش برف و باران پیش بینی شده که بارش‌ها در خراسان رضوی و ارتفاعات گلستان از شدت بیشتری برخوردار است.

 

طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌صورت برف، کولاک برف و در سایر مناطق به‌صورت باران، رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی شده است.

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز وزش باد شدید تا خیلی شدید برای بیشتر مناطق کشور و فردا برای بیشتر مناطق نیمه شرقی کشور پیش بینی می‌شود که در جنوب، جنوب شرق، شرق، مرکز کشور احتمال وقوع گردوخاک دور از انتظار نیست. از یکشنبه تا سه شنبه جو آرامی برای بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود. از امروز تا شنبه کاهش محسوس 6 تا 12 درجه‌ای دما در نیمه شمالی و شنبه تا یکشنبه کاهش 4 تا 8 درجه‌ای در شرق کشور روی می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------