سهمیه حج اضافه نشد/ گرانی ارز تاثیری در حج ندارد



اخبار,اخبار اجتماعی,زیارتید

ریس سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که پرداخت قسط دوم حج از هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر از زائران به حج مشرف می‌شوند.

به گزارش ایسنا، حمید محمدی که به تازگی از عربستان برگشته درباره نحوه پرداخت هزینه این سفر که اواخر سال گذشته بخشی از آن دریافت شد، توضیح داد: هزینه حج تمتع در دو قسط از زائران دریافت می‌شود که بخش اول هنگام ثبت نام قطعی پرداخت شده و قسط دوم نیز از هفته آینده دریافت می‌شود.

 

وی با یادآور این‌که درجه‌بندی کاروان‌های حج و زیارت امسال از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است، گفت: در بخش نخست حدود۱۰  میلیون تومان از هزینه کل سفر حج محاسبه و از زائران دریافت شد که البته همه این مبلغ نیز به صورت نقدی دریافت نشد.

 

رییس سازمان حج و زیارت افزود: هزینه فیش حج و سود تسهیلات فیش از مبلغ ۱۰ میلیون تومان کسر شد و زائران مابه التفاوت آن را در مرحله نخست پرداخت کردند.

 

قسط دوم حج هفته آینده گرفته می‌شود

او ادامه داد: مبلغ باقیمانده برای زائران نیز با عنوان قسط دوم، هفته آینده باید واریز شود. البته در این بخش نیز تسهیلات یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بانک ملی برای زائران محاسبه می شود و آن‌ها باز هم باید مابه التفاوت را بپردازند که این رویکرد برای سهولت زائران و رفاه زائران بوده است.

 

وی که در یکی از بخش‌های خبری تلویزیون سخن می‌گفت، در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ حج تمتع با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان محاسبه می‌شود، ‌ اظهار کرد: برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه انجام شده است، با کمک بانک مرکزی کشورمان، ارز حج تمتع اسفندماه قطعی، نهایی و خریداری شده است، در واقع با نرخ اسفندماه که دلار حدود ۳ هزار ۹۰۰ تومان بود، بنابراین نرخ جدید ارز هیچ تاثیری در حج ندارد.

 

محمدی که برای پیگیری امور اجرایی حج به عربستان رفته بود و احتمال می‌رفت در دیدار با وزیر حج این کشور درباره دریافت سهمیه بیشتر برای حج رایزنی کند، در مورد جمعیت زائران اعزامی از ایران، گفت: امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر از زائران عزیز در قالب ۵۷۶ کاروان به مدینه و مکه اعزام می شوند.

 

وی افزود: کاروان‌های ما بر اساس دسته‌بندی صورت گرفته ۸۵ نفر تا ۱۶۰ نفر خواهد بود و در حال حاضر جلسات آموزشی زائران در حال برگزاری است، جلسات آموزشی نیز ۱۰ تا ۱۲ جلسه در نظر گرفته شده است که در هر استان نیز یک همایش آموزشی متمرکز تشکیل می‌شود.

 

او سپس یادآور شد: نخستن گروه از زائران ایرانی روز ۲۵ تیر ماه به مدینه منوره اعزام خواهند شد و از این تاریخ فرآیند اعزام زائران آغاز می‌شود.

 

رئیس سازمان حج و زیارت درباره طول مدت سفر حج که بین ۲۸ تا ۴۵ روز تعیین شده است، گفت: کل موسم حج تمتع ۱۵ روز است و ۵ روز هم برای اقامت در مدینه درنظر گرفته شده است، اما به دلیل برخی شرایط در فرودگاه‌های مدینه و جده این میزان و زمان‌بندی افزایش دارد و برنامه‌ریزی اینگونه شده است.

 

وی توضیح داد: دلیل این تعداد روز اقامت به خاطر محدودیت‌های فرودگاهی عربستان بوده است که ما نیز بر این منوال اعزام خواهیم داشت.

 

محمدی همچنین درباره معاینات پزشکی حجاج، اظهار کرد: تعداد کسانی که معاینات پزشکی انجام نداده‌اند بسیار اندک‌ هستند و از آن‌ها میخواهیم امروز و فردا پیگیر این کار باشند، چراکه فرصت بسیار محدود است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------