استاندار اصفهان: ستاد احیای زاینده‌رود تشکیل شد/ وعده وزیر نیرو برای پیگیری مصوبات شورای عالی آب



استاندار اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
استاندار اصفهان گفت: متاسفانه وضعیت سد زاینده‌رود و ذخیره آب محدود است و وزیر نیرو وعده داده که هم پیگیر مصوبات شورای عالی آب شود و هم با تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود، به برنامه‌ریزی بلندمدتی دست پیدا کند.

به گزارش تسنیم، سید رضا مرتضوی بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تجمع مردم اصفهان در حمایت از جریان دائمی زاینده‌رود اظهار داشت: مشکلات زاینده‌رود از سال‌های گذشته و در قالب یک مجموعه مشکلات چندوجهی ایجاد شده و عوامل مختلفی نیز دارد.

 

وی با برشمردن عوامل و ریشه‌های خشک شدن زاینده‌رود ادامه داد: بخشی از این مشکلات مربوط به افزایش مصرف است که به دنبال افزایش جمعیت به وجود آمده؛ بخشی از آن ناشی از کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی‌های متعددی است که بر این حوضه حاکم شده و بخش دیگری از مشکلات نیز به علت بارگزاری‌های اضافی است که بیشتر از ظرفیت زاینده‌رود بر آن تحمیل شده است.

 

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف افزود: از ابتدای دولت سیزدهم که من به عنوان استاندار اصفهان منصوب شدم، به دستور شخص رئیس جمهور ارتباط نزدیکی با مردم داشتیم و شاید ده‌ها جلسه و نشست با کشاورزان کارشناسان متخصصان و دستگاه‌های مختلف اجرایی که در این حوزه مسئولیت دارند برگزار کردیم تا بتوانیم تصمیماتی اتخاذ کنیم که منجر به یک نگاه بلندمدت و پایدار در حوضه زاینده‌رود شود.

 

وی پیرامون سفر وزیر نیرو به اصفهان یادآور شد: همچنین به دستور رئیس جمهور هفته گذشته، اصفهان میزبان وزیر نیرو بود و ایشان هم در مناطق شرق و غرب اصفهان و در بین مردم این استان حضور یافته و صحبت‌های مردم را شنید و به نظر من نگاهی که باید در مجموعه وزارت نیرو دنبال شود تا بتواند منجر به احیای زاینده‌رود شود برای همه شکل گرفت و مردم کاملاً احساس کردند که این دولت به دنبال حل کردن مشکلات و مسائل این حوزه است.

 

مرتضوی با اشاره به جلسه با وزیر نیرو افزود: وزیر نیرو در جلسه که با ایشان داشتیم، هم متعهد شد که در مباحث قانونی و حقوقی، مصوبات گذشته شورای عالی آب را پیگیری کند و هم تاکید کرد که تلاش کند با تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود برنامه‌ریزی بلندمدتی فراهم شود تا همه استان‌هایی که از این حوضه بهره‌مند می‌شوند بتوانند به صورت منصفانه از آن بهره ببرند.

 

وی با بیان اینکه وضعیت سد زاینده‌رود وضعیت محدودی است افزود: نکته‌ای که ما باید توجه داشته باشیم این است که وضعیت سد زاینده‌رود و ذخیره آبی که داریم، یک وضعیت محدودی است و باید با یک نگاه عالمانه و کارشناسانه و با اولویت تامین آب شرب 6 میلیون نفر جمعیتی که از این حوضه بهره‌مند هستند، تدبیری بیندیشیم که از این خط قرمز یعنی تامین آب شرب مردم عبور نکنیم.

 

استاندار اصفهان افزود: در همان جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشتیم مقرر شد کارگروهی تشکیل و برنامه‌ریزی و بررسی شود که آیا شرایطی ایجاد می‌شود که ما بتوانیم برای کشت پاییزه کشاورزان مقداری آب در زاینده‌رود جاری کنیم یا خیر البته این موضوع هنوز محل بحث و بررسی دارد و هنوز به جمع‌بندی نهایی در این‌باره نرسیده‌ایم بنابراین امیدواریم که در روزهای اخیر با بارش رحمت الهی بتوانیم به یک تصمیم نهایی برسیم که همه مردم را خوشحال کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------