حضور مردم شهرکرد مقابل استانداری برای مشکلات کم آبی/ تصاویر



ایرنا نوشت نوشت: تعدادی از کشاورزان و اهالی چهارمحال و بختیاری عصر روز یکشنبه در شهرکرد با برگزاری تجمع به بیان دغدغه ها و مشکلاتی پرداختند که با کمبود آب با آن مواجه شده اند.

 

این افراد عصر یکشنبه سی‌ام آبانماه، ابتدا با تجمع در میدان انقلاب شهرکرد و سپس حرکت به سمت چهارراه استانداری چهارمحال و بختیاری، اعلام کردند با انتقال بین حوضه‌ای آب بدون در نظر گرفتن نیاز مبداء، مخالف هستند.

 

در این حرکت، تعدادی از مردم در شهرکرد اعلام کردند؛ چهارمحال و بختیاری دچار خشکسالی شده است و اکنون آبی برای انتقال به مناطق دیگر کشور ندارد.

 

تعدادی از این افراد اعلام کردند، اجرای برخی از طرح‌های بین حوضه‌ای آب، باعث آسیب‌دیدن جدی حیات چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف شده است.

 

تعدادی از این افراد نیز در ادامه، خواستار حضور مسوولان چهارمحال و بختیاری در جمع خود شدند تا به گفته آنان، مسوولان در خصوص مسائل آب با آنان گفت و گو کنند.

 

به گفته کارشناسان، چهارمحال و بختیاری سال‌هاست که مشکلات حوزه آب روبروست و در طول این سال‌ها پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان برجا گذاشته است به طوری‌که نفس‌های استان را به شمارش انداخته است.

 

بیش از یک دهه از وقوع پدیده خشکسالی در چهارمحال و بختیاری می‌گذرد و در این مدت کاهش نزولات آسمانی و تغییر شکل بارش‌ها از برف به باران از یک سو و افزایش دمای هوا از سوی دیگر سبب کاهش منابع آب سطحی و پایین رفت سطح آب سفره‌های زیرزمینی این استان شده است.

 

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این منطقه، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

 

خشکسالی‌های اخیر چهارمحال و بختیاری از سال آبی ۸۵-۸۶ آغاز شده است و در طول این سال‌ها پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان برجا گذاشته است.

 

براساس این گزارش و براساس گفته مسوولان چهارمحال و بختیاری، اکنون این استان با خشکسالی بی‌سابقه‌ای مواجه است.

 

پیش از این نیز، استاندار چهارمحال و بختیاری اعلام کرده بود که مشکلات حوزه آب در چهارمحال و بختیاری بیش از دیگر استان‌ها است.

 

اقبال عباسی در یک گفت و گوی رسانه‌ای افزود: هم‌اکنون در چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۰۰ روستا و مخازن پنج شهرک صنعتی استان با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

 

چهارمحال و بختیاری دارای۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

 

حضور مردم شهرکرد مقابل استانداری برای مشکلات کم آبی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
حضور مردم شهرکرد مقابل استانداری برای مشکلات کم آبی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
حضور مردم شهرکرد مقابل استانداری برای مشکلات کم آبی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------