انتقال آب از خلیج فارس برای اصفهان



اخبار,اخبار اجتماعی,انتقال آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان این که طرح انتقال آب از خلیج‌فارس برای مصارف آشامیدنی مردم در فلات مرکزی ازجمله استان اصفهان در دستور کار جدی وزارت نیروست، گفت: بخشی از آب حوضه آبریز سد کارون پس از تلمبه شدن از تونل سوم کوهرنگ در حال انتقال است.

مسعود میرمحمدصادقی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: وزارت نیرو دو طرح انتقال آب ویژه بخش صنعت و آشامیدنی مردم ساکن در فلات مرکزی را در دست بررسی دارد.

 

وی افزود: طرح انتقال آب از خلیج‌فارس برای مصارف آشامیدنی مردم در فلات مرکزی ازجمله استان اصفهان در دستور کار جدی وزارت نیروست که می‌تواند بخشی از نیاز آینده ساکنان استان‌های اصفهان و یزد را با شیرین کردن آب دریا تأمین کند.

 

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان گفت: طرح دوم، ویژه بخش صنعت است که برخی از صاحبان صنعت در استان‌های یزد و کرمان طرح‌های توجیهی ارائه کردند، این طرح توسط صنایع پیگیری می‌شود و وزارت نیرو هم از آن پشتیبانی می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی از صنایع استان اصفهان نیز ایده‌هایی دارند اما در مجموع استقبالی از این طرح نکردند؛ البته به صنایع استان اصفهان اعلام شده که طرح‌های توجیهی خود را آماده کنند که فعلاً در مراحل ابتدایی پیشنهاد است.

 

میرمحمدصادقی راهکار دیگر تأمین بخشی از آب فلات مرکزی را انتقال آب از حوضه آبریز سد کارون به استان اصفهان دانست و اذعان داشت: وزارت نیرو سهمیه‌هایی برای انتقال آب از کارون برای استان‌هایی که از این حوضه استفاده می‌کنند، اختصاص داده است؛ بخشی از آب استان اصفهان قرار است از طریق تونل سوم کوهرنگ تأمین شود.

 

وی اضافه کرد: هم‌اینک بخشی از آب حوضه آبریز سد کارون پس از تلمبه شدن از تونل سوم کوهرنگ در حال انتقال است؛ یک سد دیگر با 25 درصد پیشرفت در خروجی تونل سوم در حال ساخت است که امیدواریم احداث سد تونل سوم کوهرنگ، با تزریق اعتبار و فعال شدن پیمان‌کار این طرح تا دو سال دیگر به پایان برسد.

 

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان طرح دیگر انتقال آب از حوضه کارون را انتقال آب از بهشت‌آباد ذکر کرد و یادآور شد: این طرح انتقال در مرحله مطالعه و تصمیم‌گیری است که بخشی از نیاز آبی استان‌های اصفهان، یزد، کرمان  و چهارمحال و بختیاری را تأمین خواهد کرد؛ با پایان مرحله مطالعاتی انتظار داریم به‌سرعت مرحله اجرایی این طرح را امسال آغاز کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------