دومین روز اعتصاب فرهنگیان؛ بازداشت رسول بداقی



دومین روز اعتصاب فرهنگیان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
تحصن و اعتصاب سراسری معلمان و بازنشستگان در ده‌ها شهر کشور، در حالی وارد دومین روز خود شد که رسول بداقی، بازرس «کانون صنفی معلمان» روز گذشته بازداشت شد.

به گزارش بهارنیوز، به دنبال فراخوان «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان»، اعتصاب سراسری معلمان در ایران، شنبه 20 آذر، با هدف تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق همه مشاغل، اجرای تحصیل رایگان و آزادی معلمان زندانی آغاز شده و امروز نیز در بیش از 60 شهر این کشور ادامه داشته است. این اعتصاب سراسری که در اکثر استان‌های ایران گزارش شد، قرار بود به مدت دو روز ادامه داشته باشد. 

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی از معلمان خواسته بود تا در این دو روز در محل کار خود تحصن کنند.فراخوان مذکور از معلمان خواسته است تا «در روزهای شنبه و یکشنبه در سراسر ایران اعتصاب نمایند. همکارانی که تدریس حضوری دارند در این روزها ضمن حضور در مدرسه از رفتن به کلاس خودداری نموده و در دفتر تحصن نمایند و همکارانی که تدریس مجازی در شاد دارند ضمن اطلاع‌رسانی و توجیه دانش آموزان، در این دو روز تدریسی در فضای مجازی نداشته باشند و برنامه شاد را تعطیل کنند.»

 

پیشتر و در اوایل ماه سپتامبر، معلمان شاغل و بازنشسته، با تجمع در برابر ادارات آموزش و پرورش در سراسر ایران، اعتراض خود را نسبت به عدم طرح رتبه‌بندی اعلام کرده بودند. شورای «هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» می‌گوید دولت تنها 25 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی برای یک سال اختصاص داده و امسال تنها 12.5 هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح اختصاص پیدا می‌کند و وضعیت سال آینده نیز به تامین اعتبار مشروط شده است. مطابق لایحه رتبه‌بندی معلمان که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران به تصویب رسیده، حقوق معلمان باید 80 درصد حقوق اساتید دانشگاه باشد اما مقامات می‌گویند بودجه کافی برای اجرای چنین طرحی ندارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------