حقوق فرهنگیان سال آینده افزایش می یابد



حقوق فرهنگیان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت:حقوق فرهنگیان تا ابتدای سال آینده ۴ تا ۸ میلیون تومان افزایش می یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،"سید محمد مولوی" نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: روز گذشته و پس از ۹ ماه بررسی لایحه رتبه بندی فرهنگیان نهایی و به شورای نگهبان ابلاغ شد و پس از نهایی شدن لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس، حقوق تمام فرهنگیان با رسته های فرهنگی و آموزشی بین چهار تا هشت میلیون تومان افزایش می یابد.

 

او با بیان اینکه سقف دریافتی فرهنگی به ۱۶ میلیون تومان می رسد، در خصوص جزییات این افزایش حقوق تصویب شده، توضیح داد: رتبه اول با پایه رتبه یک اساتید هئیت علمی دانشگاه لحاظ شده و رتبه ۲ تا پنج نیز به صورت درصدی و تجمیعی و پلکانی بنا بر مصوبه کمیسیون آموزش لحاظ خواهد شد.

 

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از اجرایی شدن این قانون از اواخر سال ۱۴۰۰ تا اوایل سال ۱۴۰۱ خبر داد.

 

مولوی در ادامه با یادآور شدن اینکه بررسی این لایحه از هشت ماه گذشته آغاز شده است، افزود: این لایحه با جدیت دنبال شد و جلسات متعدد و فشرده ایی برای بررسی آن برگزار شد که در نهایت با افزایش ۲۵ هزار میلیارد تومانی مصوب شد که با توجه به لحاظ کردن طرح ها، فوق العاده، مشمولین و ورودی های جدید باید افزایش یابد.

 

او بر رفع نواص لایحه تصویب شده تاکید کرد و گفت: لایحه گذشته نقاط کوری داشت و مدیران، معاونین، نیروهای آموزشی ادارات، هنرآموزان و توانبخشی ها را شامل نمی شد که این موارد اصلاح شد.

 

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه این لایحه شامل تمام رسته های آموزشی و فرهنگی می شود، افزود: تعداد نیروهای اداری در آموزش و پرورش زیر پنج درصد است و در حکم بیشتر شاغلین و حتی روسای ادارات، نیروی آموزشی و فرهنگی درج شده است که شامل رتبه بندی خواهند شد.

 

مولوی با بیان اینکه این لایحه پس از یازده سال از تصویب در برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادی در هشت ماده نهایی شد بر لازم الاجرا بودن این لایحه تاکید کرد و گفت: رتبه بندی فرهنگیان علاوه بر فرمایشات رهبری یک تکلیف قانونی است که در اسناد بالادستی درج شده و از نظر من اعمال نشدن آن ترک فعل از سوی دولت های گذشته بوده است.

 

او در مجلس هم نطقی در این خصوص داشت که از تصویب ۲۵ میلیاردی به این منظور انتقاد کرده و افزایش ردیف اعتباری تصویب شده از سوی برنامه و بودجه را خواستار شد‌ه بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------