رئیس محیط زیست: دیگر آبی وجود ندارد که حق‌آبه‌ای باشد



رئیس محیط زیست،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در بسیاری از مسائل به آستانه‌ها رسیده‌ایم. در مورد مشکلات حوزه آب باید بگویم دیگر آبی وجود ندارد که حق‌آبه‌ای باشد.

به گزارش ایسنا، علی سلاجقه روز دوشنبه ششم دی ماه در مراسم بزرگداشت دکتر کریم ساعی که در محل پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزارشد، گفت: روز درگذشت دکتر ساعی را می‌توان روز عالمان و دانشمندان محیط زیست دانست که دغدغه حفظ محیط زیست کشور را دارند. انسانی که تجلی خداوند را در اکوسیستم می‌بیند خداوند را با تمام وجود یافته است و نسبت به خداوند خشوع دارد.  معمولا انسان‌هایی که در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کنند انسان‌هایی اندیشه ورز هستند که آینده را می‌بینند ولی درمورد آنچه در کشور و بین مسئولین وجود دارد، وضعیت به حد مطلوب نیست.

 

وی ادامه داد: دکتر ساعی خوب زندگی کرد و زود از دنیا رفت. تمام محیط بانانان و جنگلبانان کشور قابل تقدیر هستند و آینده را می‌بینند.

 

وی با اشاره به اینکه مجموعه منابع طبیعی و  محیط زیست پیوسته و واحد هستند، گفت: مسائل محیط زیست به جایی کشیده شده که چالش‌های بسیاری در آن وجود دارد و همه این چالش‌ها را در زندگی روزمره می‌بینیم و توجیه برای آنها وجود ندارد بلکه باید به حل مسائل بپرداریم. در زمینه آلودگی هوا، ترافیک، تالاب‌ها، کم آبی و... تمام مشکلات را می‌بینیم.

 

وی افزود: در دولت انقلابی و مردمی با وجود اینکه شعار محیط زیستی داده نشد و برای جمع آوری آراء از محیط زبست استفاده نشد، ولی گام‌هایی که برداشته می‌شود بسیار ارزنده و مشکل گشاست. این تعهد را می‌دهیم که تا وقتی خدمتگزار هستیم حداقل یکی از مسائل محیط زیستی را رفع کنیم.

 

سلاجقه با اشاره به اینکه در مورد آلودگی هوا کارگروهی ایجاد شده که مرتب تشکیل می‌شود و وزرا و ارگان‌های مختلف در آن حضور دارند، گفت: در حال تصویب موضوع ۶۴ بندی هستیم و گام‌های اساسی برای حل سریع مسائل آلاینده‌های جوی کشور کارهای اساسی در حال انجام است که در آینده نتیجه را می‌بینیم. امیدوارم استانداران نیز مسائل محیط زیستی را در اولویت قرار دهند.

 

وی افزود: اکنون مدیری موفق است که مسائل محیط زیستی را درمان کند زیرا دیگر ظرفیتی برای توسعه صنعتی نیست و باید از فناوری‌های نوین به  شکل بهینه استفاده شود.

 

وی با اشاره به بحران کم آبی گفت: در بسیاری از مسائل به آستانه‌ها رسیده‌ایم. در مورد مشکلات حوزه آب باید بگویم دیگر آبی وجود ندارد که حق‌آبه‌ای باشد. اما همین مقداری هم که وجود دارد به دنبال تعیین حق‌آبه‌ها هستیم. امسال حق‌آبه  تمام تالاب‌ها و رودهای کشور  مشخص و  ابلاغ شد. امیدواریم باران رحمت نیز ببارد تا تالاب‌ها آبگیری شوند.

 

وی با تاکید بر استفاده از نیروهای نخبه در مسائل محیط زیستی، گفت: سعی می‌شود برای دانشجویان محیط زیست فضای اشتغال آماده و از ظرفیت نیروهای اچ اس ای استفاده شود و ارگان‌ها را مکلف به استفاده از فارغ التحصیلان محیط زیست و منابع طبیعی می‌کنیم. نخبه‌ها و آینده سازان کشور می‌توانند مشکلات محیط زیست کشور را حل کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------