مدارس اصفهان غیرحضوری شد



آلودگی هوای اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از تعطیلی آموزش حضوری در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک‌ها در کلیه واحدهای آموزشی دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک‌ها و آموزشگاه‌های زبان علمی آزاد در شهر اصفهان و ۱۱ شهر دیگر خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، ایرج حشمتی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های به عمل آمده از سوی اداره‌کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم شرایط پایداری هوا در منطقه اصفهان، یازدهمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، شامگاه شنبه (۱۸، دی‌ماه) با حضور کلیه اعضا و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تشکیل شد و پس از ارائه گزارش‌های کارشناسی و تبادل نظر، تصمیماتی برای فردا گرفته شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه با پیگیری اداره کل آموزش و پرورش استان، فعالیت‌های آموزش حضوری در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک‌ها در کلیه واحدهای آموزشی دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک‌ها و آموزشگاه‌های زبان علمی آزاد تعطیل است، گفت: فعالیت‌ کلاس‌های آموزش در شهرهای اصفهان، سجزی، شاهین شهر، خمینی شهر، دولت آباد، زرین شهر، مبارکه، فولاد شهر، فلاورجان، کاشان، آران و بیدگل و نجف‌آباد به‌صورت غیر حضوری و برخط انجام شود.

 

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان موظف شد با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تشدید پایش مضاعف واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده هوا و برخورد قانونی با عوامل افزاینده آلودگی هوا اقدام کند.

 

دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا اصفهان گفت: پلیس راهور شهرستان با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری موظف به تشدید برخورد با انواع وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان شد.

 

به گفته وی، اداره کل صمت با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مکلف شد در خصوص ممنوعیت هر گونه فعالیت واحدهای سنگ شکن و سنگ کوبی پیرامون شهر اصفهان اطلاع رسانی نموده و تا حصول نتیجه پیگیری لازم را به عمل آورد. 

 

 حشمتی با بیان اینکه مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص اعلام ممنوعیت انواع فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، پارک‌ها، بوستان‌ها و ایستگاه‌های ورزشی  و نظارت بر اعمال این ممنوعیت اقدام کند، گفت: شهرداری اصفهان موظف شد نسبت به توقف فعالیت‌های عمرانی همراه با آلودگی هوا نظیر خاکبرداری و خاکریزی در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان اقدام کند.

 

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد شهرداری‌های شهرهای اقماری اصفهان نیز از فعالیت‌های منجر به آلودگی هوا و تشدید آن جلوگیری کنند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به شهروندان اصفهان و سایر شهرها و مراکز پرجمعیت و صنعتی استان توصیه کرد با  مصرف بهینه گاز طبیعی برای گرمایش از افزایش آلاینده‌ها جلوگیری کنند و افزود: به گروه‌های آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، عروقی، تنفسی و بانوان باردار توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری در فضای باز و معابر شلوغ خودداری کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------