انتقاد اعضای شورا از برخورد مامور شهرداری تبریز با دستفروش: رتبه‌ فرد مورد نظر تنزل یابد



شورای شهر تبریز،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
پنجاهمین جلسه‌ی شورای شهر تبریز روز یکشنبه، ۱۷ بهمن‌ماه، با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار کلانشهر تبریز در عمارت تبریز به‌صورت علنی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، رسول برگی رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: روز جمعه خبری مبنی بر انفجار یک واحد مسکونی در منطقه عباسی منتشر شد که ما را متاثر کرد و چون اعلام شد که این اتفاق به دلیل انفجار مواد محترقه بود، ما هم به صراحت این موضوع را مطرح می‌کنیم و از نیروی انتظامی و دادستان محترم انتظار داریم که به‌صورت جدی وارد موضوع شده و با فروشندگان موادمحترقه و مواد اولیه ساخت مواد محترقه برخورد کنند.

 

وی ادامه داد: اینکه سه فرزند یک خانواده در چنین حادثه‌ای جان خود را از دست دهند، قلب انسان را به درد می‌آورد و باید به خانواده‌ها آموزش دهیم تا بدانند ساخت مواد محترقه ابتدا به خودشان آسیب می‌زند و رسانه‌ها نیز باید در خصوص خطرات این موضوع مردم را آگاه کنند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برخورد غیرقانونی مامور شهرداری با شهروند معلول بیان کرد: برخورد زننده مامور شهرداری با شهروند دارای معلولیت، نشان حقارت این مامور است که باید فرد مورد نظر به کمیته انضباطی معرفی شده و رتبه‌اش نیز تنزل یابد و باید در این راستا دوره آموزشی برای ماموران شهرداری برگزار شود.

 

برگی همچنین در خصوص لکه گیری آسفالت‌های سطح شهر نیز گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و وضعیت نامناسب در برخی از معابر شهری که موجب گلایه‌مندی شهروندان شده بود، هفته گذشته تذکری در خصوص چاله‌زدایی دادم که شاهد لکه‌گیری و چاله‌زدایی از سوی همکاران شهرداری بودیم.

 

وی افزود: جا دارد از ورود به موقع همکاران شهرداری به این موضوع و تسریع روند لکه‌گیری و چاله‌زدایی در معابر شهری قدردانی کنم.

 

شهردار کلانشهر تبریز نیز گفت: آسفالت استفاده شده در چاله زدایی اخیر معابر، عمدتا آسفالت سرد بوده و البته گاها آسفالت مخلوط نیز داشتیم.

 

عباس رنجبر ادامه داد: هزینه‌ی آسفالت سرد بیشتر از آسفالت گرم است و متاسفانه محلولی که در زمان برف‌روبی پاشیده می‌شود، در تخریب آسفالت نقش دارد، هر چند که ما تلاش داریم کمترین میزان محلول را بکار ببریم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد، با روش‌های دیگر آسفالت‌ریزی در خدمت مردم خواهیم بود و آسفالت‌ریزی معابر و خیابان‌های شهر را به صورت اساسی انجام خواهیم داد.

 

رفتار غیرانسانی نیروی شهرداری احساسات مردم را جریحه‌دار کرد

نائب رئیس شورای شهر تبریز نیز در این خصوص اظهار کرد: روز گذشته در فضای مجازی فیلمی از برخورد غیرقانونی و غیرانسانی مامور شهرداری پخش شد که شهرداری به هیچ وجه نمی‌خواهد چنین برخوردهایی با شهروندان انجام شود.

 

غلامرضا احمدی خاطرنشان کرد: چنین رفتارهای زننده سبب جریحه‌دار شدن کرامت انسانی، احساسات مردم و مخدوش شدن چهره نیروهای شهرداری در افکار عمومی می‌شود و بهتر است ضمن برخورد قاطع‌، جدی و صریح با این رفتارها علت این رفتارها ریشه‌یابی شده و جهت جلوگیری اقداماتی اتخاذ شود.

 

وی افزود: باید با تجدید نظر در گزینش و آموزش باید تجدید نظر شود و اقداماتی انجام شود که شاهد تکرار چنین رفتارهایی نباشیم و ما در شورا و شهرداری نیز این قبیل رفتارها را محکوم می‌کنیم.

 

احمدی تاکید کرد: عموم مردم انتظار دارند تدابیری شود که در دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم و حتما باید برخوردهای لازم با رد خاطی انجام و از کسی که به او هتک حرمت شده دلجویی شود.

 

وضعیت مالی صالح امانی، آتش‌نشان تبریزی خوب نیست

رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر تبریز نیز طی سخنانی اظهار کرد: صالح امانی، آتش‌نشان تبریزی که جانش را برای مردم فدا کرده‌، روی تخت بیمارستان است و وضع مالی خوبی هم ندارد.

 

پرویز هادی ادامه داد: ما برای این آتشنشان فداکار مصوبه‌ای داشتیم که متاسفانه تا به امروزهیچ اتفاق خاصی رخ نداده است.

 

وی گفت: متاسفانه مصوبات کمیسیون ورزش به صحن شورای شهر ارجاع داده نمی‌شود که بهتر است در این راستا اقدامات لازم اتخاذ گیرد.

 

از مدیرعامل سابق آب و فاضلاب استان تجلیل شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز نیز گفت: روز گذشته خبر بازنشستگی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان را شنیدیم که جا دارد از زحمات وی در هفت سال گذشته تقدیر می‌کنیم.

 

فریدون بابایی‌اقدم ادامه داد: آقای ایمانلو در هفت سال گذشته یکی از بهترین مدیران استان بود که شبانه‌روز در خدمت شهر و استان بود به‌طوریکه در دوران خدمت خود پوشش فاضلاب در تبریز دو برابر شد و بخش اعظم این ‌فاضلاب در مناطق محروم و حاشیه‌نشین صورت گرفت.

 

وی یادآور شد: پیشنهاد می‌کنم در جلسه بعدی شورا از آقای ایمانلو دعوت و در صحن شورای شهر از زحمات و خدمات او تجلیل شود.

 

اصلی‌ترین مساله شهرداری اقتصاد شهری است

دبیر شورای شهر تبریز نیز طی سخنانی گفت: کاهش هزینه‌ها می‌تواند به اقتصاد شهر و افزایش درآمدها کمک کند.

 

احد صادقی ادامه داد: سیستم حسابداری موجود در شهرها نیاز به اصلاح دارد و نوشتن بودجه عملیاتی نیازمند سیستم مالی جامع است.

 

وی افزود: اینکه گفته ‌می‌شود بودجه ربطی به امور مالی ندارد، مایه تعجب است چراکه چنین چیزی ممکن نیست در حالیکه سیستم جامع باید سبب ارزیابی و مشخص شدن عملکرد مدیران شود و نباید مدیریت شهری که هزینه‌های آن از جیب مردم تامین می‌شود،کارتخوان دیگر سازمان‌ها باشد.

 

دبیر شورای شهر تبریز با بیان اینکه هدف بودجه رفع نیاز و تحقق توسعه و عدالت است، گفت: امیدواریم دیگر شاهد کارهای نمایشی و افتتاح‌های آخر سال که مدیران بعدی را با مشکل مواجه می‌کند و بودجه را به هدر می‌دهد، نباشیم و بهتر است مدیران شهرداری نیز به پروژه‌های زودبازده که قابل لمس برای مردم است، بپردازند.

 

ضرورت حمایت از افراد معلول

سخنگوی شورای شهر تبریز نیز طی سخنانی اظهار کرد: شهر ما در قبال افراد کم‌توان و دارای معلولیت، معلول است چرا که بستر مناسبی برای زندگی این افراد تأمین نشده است.

 

یاسین بجانی ادامه داد: تا به حال نتوانستیم برای افراد دارای معلولیت بازارچه‌ای تهیه کنیم تا معاش خود را از این طریق کسب کنند؛ معلولان افرادی غیرتمند و عزتمند هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

 

وی با بیان اینکه تمام شهروندان مخصوصا جامعه معلولین از اتفاق روز گذشته آزرده‌خاطر شده‌اند، گفت: باید علاوه بر عزل آن مامور، کلاس‌های اخلاق‌مداری برای سایر ماموران شهرداری هم برگزار شود چراکه کل سرمایه این افراد حدود صد هزار تومان است و من حاضر هستم سرمایه اولیه این کار را برای ماموران شهرداری تأمین می‌کنم آیا حاضر هستند با این مبلغ معاش خانواده‌ی خود را تامین کنند؟!

 

بجانی یادآور شد: نه تنها مسئولین امر بلکه باید فرد خاطی نیز در رسانه‌ها از شهروند عزیزی که این اتفاق برایش رخ داد، عذرخواهی کند.

 

اشتغال کارکنان دانشگاه آزاد بر اساس اعلام وزارت کشور در شهرداری‌ها ممنوع است

رییس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای شهر تبریز نیز طی سخنانی اظهار کرد: حسب وظیفه‌ای که به بنده داده شده بود نامه‌ای در خصوص اشتغال کارکنان دانشگاه آزاد در شهرداری برای چندین نهاد نوشتم و تا به امروز فقط یکی از نهادها پاسخ داده و جوابی از سوی امور اداری شهرداری که وظیفه اصلی این نهاد بوده، داده نشده است.

 

روح‌اله دهقان‌نژاد ادامه داد: بر اساس نامه وزارت کشور هرگونه اشتغال کارکنان دانشگاه آزاد در شهرداری‌ها ممنوع است و این کار غیراخلاقی است که ما دو مدیر را از دانشگاه آزاد آورده و آنها را به حال خود رها کنیم، متاسفانه موضوع اینکه از این دو مدیر حمایتی نکنیم مربوط به کم‌کاری شهرداری می‌شود.

 

وی افزود: براساس اظهارات آقای جوانپور، از طرف دانشگاه آزاد هیچگونه مشکلی در رابطه با ماموریت آقایان جوانعلی‌آذر و نواداد وجود ندارد.

 

دهقان نژاد گفت: شان دانشگاه آزاد بسیار بالا است ولی ادامه ماموریت این عزیزان طبق استناد وزارت کشور نمی‌تواند انجام شود.

 

رسول برگی، رییس شورای شهر تبریز هم در این‌باره بیان کرد: شهردار تبریز در پاسخ نامه‌ای که در این خصوص نوشتم اعلام کردند؛ آقای جوانعلی‌آذر خودشان باید این مساله را حل کنند.

 

وی در ادامه ابراز کرد: خانم غفوری هم سوالات کتبی را مطرح کرده‌اند که باید شهردار تبریز تا روز چهارشنبه به آن پاسخ دهند.

 

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: در خصوص تعیین تکلیف این موضوع بهتر است استناد قانونی ارائه داده شود.

 

روح‌اله رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم یادآور شد: لازم است این موضوع در فضای آرام و مساعد به صورت دقیق بررسی شود.

 

افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی‌های درون شهری تبریز در سال ۱۴۰۱

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز در این خصوص بیان کرد: شهرداری لایحه‌ای مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی نرخ تاکسی‌ها را برای سال ۱۴۰۱ در تبریز ارائه کرده که کمیسیون به دلیل افزایش قیمت‌ها با افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها موافقت کرده است.

 

علیرضا نوای‌باغبان ادامه داد: اگرچه این ۳۰ درصد جبران مشکلات رانندگان نیست اما باید حال مردم را هم در این موضوع رعایت کرد.

 

نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص اظهار کرد: در دو هفته اخیر، شاهد افزایش قیمت تاکسی‌ها هستیم که این افزایش ظاهرا تصمیم سازمان نیست، درست است که رانندگان تاکسی زحمت می‌کشند اما پرداخت کننده هم شهروندان هستند.

 

غلامرضا احمدی ادامه داد: تاکسیرانی از افزایش خودسرانه قیمت‌ها جلوگیری کند چرا که این امر، موجب بروز اختلاف بین مسافر و راننده می‌شود.

 

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک سهری شورای اسلامی شهر تبریز در این رابطه گفت: یک سری تعارضات وجود دارد که یکی از آنها وضعیت ایستگاه‌های تاکسی بوده که باید مشخص شوند و موضوع دیگر بحث دریافت غیرنقدی کرایه تاکسی‌ها است که گاهی باعث اختلاف می‌شود و بهتر است در این راستا اقداماتی صورت گیرد.

 

روح‌اله رشیدی ادامه داد: در برخی از مسیرها تاکسی وجود ندارد و در برخی‌ از مسیرها تاکسی‌های زیادی توقف می‌کنند، توجه به این نکات می‌تواند رضایت شهروندان را فراهم آورد.

 

در نهایت با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر تبریز افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی‌های تبریز در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری تصویب شد.

 

مفاد طرح یک فوریتی آیین‌نامه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تبریز بررسی شد

در ادامه‌ی بررسی مفاد آیین‌نامه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تبریز، امروز نیز مفاد ۹ تا ۱۸ این آئین نامه مورد بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

 

ماده ۹ این آیین‌نامه مبنی بر افرادی که عضو هیأت مدیره واحدهای تابعه شهرداری تبریز و شرکت‌های انحصاری هستند، به هیچ وجه حق دریافت مبلغی از این عضویت ندارند با موافقت اعضای شورای شهر تصویب شد.

 

ماده ۱۰ این آیین‌نامه مبنی بر اینکه شهرداری موظف است ظرف شش ماه از ابلاغ این مصوبه مشخصات کامل مدیران و حقوق و مزایای آنها را در سامانه منتشر کرده و بروزرسانی کنند، توسط اعضای حاضر در جلسه بررسی و نهایتا به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید.

 

ماده ۱۱ آیین‌نامه مدیریت تعارض منافع شهرداری مبنی بر اینکه انتصاب بستگان اعضای شورای شهر تبریز در عنوان مدیریتی در شهرداری تبریز و شرکت‌های تابعه باید به اطلاع شورا برسد نیز به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

 

مفاد ۱۲ تا ۱۸ آیین‌نامه مدیریت تعارض منافع شهرداری تبریز با اعمال تغییراتی در برخی از بندها به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

 

تجلیل از مبارزان انقلاب اسلامی در صحن شورای اسلامی شهر تبریز

در این جلسه همچنین همزمان با ایام الله دهه‌ی فجر، مبارزان پیشکسوت در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و خانواده‌های شهدا مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

در این مراسم از حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا نجف آقازاده، محمدعلی متفکر آزاد و خانواده‌های محترم حضرت آیت‌الله علامه شهید حاج سید محمدعلی قاضی طباطبایی، حضرت آیت‌الله سید محمد تقی آل‌هاشم، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد حسین انزابی و مداح گرانقدر اهل بیت علیه‌السلام ابوالشهید حاج بیوک آقا آسایش تجلیل به عمل آمد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------