هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۱۱/۲۷؛ سامانه بارشی شنبه وارد کشور می‌شود



هواشناسی ایران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی شنبه هفته آینده از تداوم بارش برف و باران در برخی استان‌های طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر،‌اردبیل بار برف و وباران، در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان،‌ قزوین، البرز،‌ تهران،‌ شمال استان‌های همدان و مرکزی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

 

فردا پنجشنبه در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های گیلان، زنجان،‌ قزوین، البرز و تهران بارش برف،‌باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. روز جمعه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است.

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه آینده با ورود سامانه بارشی ابتدا در مناطق شمال غرب و غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی بارندگی آغاز می‌شود. روز یکشنبه با تقویت و نفوذ بیشتر این سامانه در نیمه غربی کشور،‌دامنه‌های جنوبی البرز،‌سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور بارندگی و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 

فردا و روز جمعه ارتفاع امواج در خلیج‌فارس و تنگه هرمز افزایش می‌یابد.

 

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

 

نوع مخاطره: بارش برف، باران، مه آلودگی، وزش باد و کاهش نسبی دما

 

منطقه اثر:

 

چهارشنبه 1400/11/27: اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، ارتفاعات شمالی استان‌های البرز و تهران، نیمه شرقی زنجان، شمال همدان و شمال مرکزی.

 

پنج‌شنبه 1400/11/28: گیلان، قزوین، البرز، تهران، شرق زنجان، شمال همدان و شمال مرکزی.

 

اثر مخاطره: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری.

 

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------