نماینده مجلس: کسی که ماهانه ۲۰ میلیون تومان دارد، نباید کارت پایان خدمت رایگان دریافت کند



کارت سربازی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه به هیچ وجه نباید درباره خدمت سربازی عجولانه تصمیم‌گیری کنیم، گفت: افرادی که توانمندی بالای مالی دارند، نباید کارت معافیت رایگان دریافت کنند.

به گزارش مهر، بهروز محبی نجم آبادی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه درباره خدمت سربازی، اظهار داشت: در ابتدا اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مصوبه‌ای درباره خرید خدمت سربازی داشتند که پس از چند روز آن را لغو کردند و مصوبه دیگری را به تصویب رساندند.

 

وی بیان کرد: لغو مصوبه خرید خدمت سربازی نشان داد که درباره اصلاح قانون سربازی یا تعیین تکلیف مشمولان غایب کار کارشناسی لازم انجام نشده بود.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصمیم‌گیری در مورد خدمت سربازی در قالب لایحه بودجه اشتباه است و باید دولت در این زمینه لایحه دیگری را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت و مجلس فعلی با یکدیگر همسو هستند و اگر مجلس می‌خواهد موضوع خدمت سربازی تعیین تکلیف شود، باید لایحه محور حرکت کند و نظر دولت و ستاد کل نیروهای مسلح را هم در این باره اخذ کند.

 

محبی نجم آبادی اظهار داشت: ضرورت ارائه لایحه درباره سربازی از این جهت حائزاهمیت است که ما باید در وهله اول آمار و اطلاعات دقیق داشته باشیم که تعداد مشمولان غایب سربازی چقدر است، چه تعداد از این افراد متأهل و چه تعداد دارای فرزند هستند. پس از آنکه آمار دقیق را به دست آوردیم، می‌توانیم برای تعیین تکلیف این افراد مصوبه‌ای را به تصویب برسانیم.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید درباره خدمت سربازی عجولانه تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری کنیم، گفت: در مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه آمده که مشمولان متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ۳۰ سال سن دارند، در سال آینده می‌توانند کارت معافیت را به صورت رایگان دریافت کنند که سوال بنده این است که افرادی که توانمندی بالای مالی دارند، چرا باید کارت معافیت رایگان دریافت کنند؟

 

وی بیان کرد: بر اساس آزمون وسع باید درآمد مشمولان غایب سربازی مشخص شود و برای مثال افرادی که ماهانه بیش از ۲۰ میلیون تومان درآمد دارند، نباید به صورت رایگان کارت پایان خدمت دریافت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------