دستور شهرداری تهران: عروسک ها بدون موزه می‌شوند



علیرضا زاکانی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
با دستور شهرداری تهران سه موزه فعال در زمینه کودکان و نوجوانان در آستانه تخلیه قرار گرفته‌اند. محل این موزه‌ها در ساختمانی قدیمی با قدمتی ۸۰ ساله در دروازه دولت تهران قرار دارد.

به گزارش انتخاب، سه موزه حوزه کودک و نوجوان در تهران با حکم مدیریت شهری در آستانه تخلیه قرار گرفته‌اند. "موزه عروسک‌های ملل"، "موزه عروسک و فرهنگ مردم ایران" و "موزه اسباب‌بازی‌ها" ۳ موزه‌ای هستند که گفته می‌شود با دستور شهرداری تهران در "دستور بازپس‌گیری" قرار گرفته‌اند.

 

موزه‌های یاد شده تحت عنوان "موزه ملی عروسک‌ها" در محله دروازه دولت تهران فعالیت می‌کنند. این موزه‌های خصوصی با مجوز رسمی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ در تهران در خانه‌ای با قدمت ۸۰ سال تأسیس شده‌اند.

 

رضا دبیری‌نژاد، رئیس موزه ملی ملک در حساب اینستاگرام خود نوشت: «فضای این موزه‌ها قرار است تحت عنوان "حکم یکسان‌نگری" از سوی شهرداری تهران پس گرفته شوند.»

 

"موزه ملی عروسک‌ها" بیش از ۲ هزار عروسک را از سراسر ایران و جهان گردآوری کرده است. در این موزه عروسک‌های فرهنگی از هشتاد کشور جهان به تفکیک قاره مرتب شده‌اند.

 

این موزه مکانی است برای آشنایی بازدیدکنندگان با عروسک‌های مناطق مختلف ایران و جهان و شناخت بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنان با آیین‌، هنر، موسیقی و میراث طبیعی ایران. از دیگر کارکردهای این موزه می‌توان به ترویج قصه‌ها، افسانه‌ها و روایت‌های مردم ایران اشاره کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------