هوا در نوروز 1401 برفی خواهد بود یا بارانی؟ | پیش‌بینی بارش‌های کمتر از نرمال برای کشور



وضعیت هوا در نوروز 1401،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بنابر پیش‌بینی‌ها از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، شرایط بارندگی به ویژه در استان‌های هم‌راستای زاگرس مانند چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اصفهان، شمال و شرق خوزستان کمتر از نرمال است.

به گزارش همشهری آنلاین، «محمد اصغری» اظهار کرد: بنابر پیش‌بینی‌ها از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، شرایط بارندگی به ویژه در استان‌های هم‌راستای زاگرس مانند چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اصفهان، شمال و شرق خوزستان کمتر از نرمال است.

 

اصغری افزود: از جهت رفت و آمد (سفر) به نظر می‌رسد که شرایط بارندگی کمتر از نرمال باشد اما آنچه باید نگران آن باشیم و برای مردم مدام تکرار کنیم، صرفه‌جویی است؛ شک نکنید در تعطیلات نوروز حتی ماه مبارک رمضان، مصرف انرژی بیشتر از شرایط عادی خودش خواهد بود. شرایط حاد وضع آب در کشور ما به نحوی است که اگر قرار باشد جنگی صورت گیرد، بر سر آب خواهد بود و نمونه آن اتفاقات اصفهان است.

 

این کارشناس هواشناسی گفت: باید دائماً به مردم بگوییم که در کویر زندگی می‌کنیم و باید از آنچه داریم به نحو احسن استفاده کنیم. سال گذشته میزان بارندگی طوری بود که شاید در بازه زمانی عمر ما دیگر تکرار نشود.

 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در نوروز سال ۱۴۰۱ شرایط طبیعی خواهد بود یا اینکه ناگهان مانند نوروز ۹۸ احتمال تغییرات ناگهانی و خاصی وجود خواهد داشت، گفت: همان‌گونه که گفتم پیش‌بینی وضع هوا در این موقع از سال، سخت‌ترین پیش‌بینی است. من هر جایی که می‌روم، سریعاً اپلیکیشن خود را نشان داده و می‌گویند هوا در آینده چگونه خواهد بود، باید بگویم که اپلیکیشن‌ها هیچ مسئولیتی ندارند اما سازمان هواشناسی باید پاسخگو باشد.

 

اصغری با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها متغیر هستند و احتمال هر اتفاقی است، متذکر شد: پیش‌بینی فصلی، جهانی است و احتمال خطا دارد اما پیش‌بینی‌ای که در سایت می‌گذاریم پنج روزه است که نسبت به آن باید جوابگو باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------