هواشناسی ایران (۱۴۰۰/۱۲/۲۰)؛ بارش برف و باران ۵ روزه در کشور



بارش باران در ایران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در محدوده قابل توجهی از کشور و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها طی امروز (۲۰ اسفندماه) خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشوراظهار کرد: امروز (۲۰ اسفندماه) گستره فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی، برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور و در غرب اصفهان، فارس و بوشهر است و سبب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات سبب بارش برف می‌شود. 

 

وی در ادامه گفت: در شمال خلیج فارس، بوشهر، جنوب خوزستان، فارس، اصفهان، یزد و خراسان رضوی وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک وجود دارد. 

 

ضیاییان با بیان اینکه امروز غرب خلیج فارس و دریای خزر مواج است، اظهارکرد: بارش در غرب اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و ارتفاعات البرز مرکزی شدت خواهد داشت. 

 

به گفته وی شنبه و یکشنبه (۲۱ و ۲۲ اسفندماه) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی اصفهان، شمال فارس، بوشهر، نیمه جنوبی خوزستان، برخی مناطق یزد، خراسان رضوی،  شمال خراسان جنوبی، در برخی مناطق شمال غرب و سواحل شمالی بارش گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. 

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: طی این دو روز در استان‌های چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان بارش شدت دارد.

 

وی اضافه کرد: دوشنبه (۲۳ اسفندماه) گستره بارش شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق لرستان، چهار محال و بختیاری، غرب اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود همچنین سه شنبه (۲۴ اسفندماه) گستره فعالیت سامانه کل نوار شمالی و برخی مناطق غرب را در بر خواهد گرفت و در ارتفاعات جنوب غرب بارش ادامه خواهد داشت.

 

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (٢١ اسفندماه) نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ١١ و حداکثر دمای ١٨ درجه سانتیگراد و برای روز  یکشنبه (٢٢ اسفندماه) قسمتی ابری و گاهی نیمه ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ١١ و حداکثر دمای ١٩ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ اسفند ماه) بندرعباس  با دمای ۳۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با  دمای ۲-  و صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------