زاینده رود از ۵ فروردین به مدت ۱۰ روز بازگشایی می شود!



زاینده رود،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان از بازگشایی ۱۰ روزه زاینده‌رود برای نوبت دوم آبیاری کشت کشاورزان شرق اصفهان از پنجم فروردین ماه خبر داد.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه پنج فروردین ماه ۱۴۰۱ خروجی سد زاینده رود به منظور توزیع آب برای نوبت دوم آبیاری کشت شرق اصفهان افزایش می‌یابد، اظهار داشت: جریان زاینده رود احتمالاً ۲ روز پس از این تاریخ به شهر اصفهان و اراضی کشاورزی شرق خواهد رسید.

 

وی افزود: معادل حجم آبی که بهمن ماه سال جاری رها شده بود (حدود ۵۰ میلیون مترمکعب) به همان مقدار به مدت ۱۰ روز برای اراضی کشاورزان شرق اصفهان رها سازی و طبق مصوبات و تابلو منابع و مصارف وزارت نیرو انجام خواهد شد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه ذخیره سد زاینده رود امروز به حدود ۲۶۰ میلیون مترمکعب رسید، ابراز داشت: این رهاسازی آب نیز با در نظر گرفتن خط قرمز شرب خواهد بود و همچنان در زمینه شرب نگرانی داریم و اینکه جریان رودخانه زاینده رود در اصفهان دائمی نیست، متاسفیم.

 

زینلیان با بیان اینکه برای دائمی شدن جریان زاینده رود تلاش می‌کنیم، درخصوص تأمین حقابه محیط‌زیست رودخانه و تالاب، تصریح کرد: امید است رهاسازی مکرر برای تغذیه آبخوان‌ها و محیط‌زیست مثمر ثمر باشد.

 

وی اضافه کرد: پس از توزیع آب برای کشت کشاورزان شرق اصفهان، طبق توافقی که بین اعضای صنف و جهاد کشاورزی شده و به تأیید شرکت آب منطقه‌ای اصفهان رسیده و استاندار محترم آن را تصویب کرده است، برای باغات غرب اصفهان نیز آب توزیع خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------