مدارس از ۱۴ فروردین حضوری می‌شوند



آموزش حضوری مدارس کشور،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ تمام مدارس کشور فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز می‌کنند تا شاهد تداوم فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در سال تحصیلی کنونی باشیم.

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، احمد محمودزاده در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل با انتقاد از اجرایی نشدن سند تحول در هشت سال گذشته اظهار داشت: برخی‌ها با شعار دادن و آمارسازی سعی کردند تا فعالیت‌های انجام نشده را بزرگنمایی کنند در حالی که امروز با شفاف‌سازی، مردمی‌سازی، کادرسازی و جوان‌گرایی باید بر اساس سند تحول آموزش و پرورش در مسیر تحول حرکت منسجمی را انجام دهیم.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در آموزش و پرورش به دور از نگاه سیاسی باید نیروهای ارزشمندی را تربیت کرده و تحویل دهیم تا در 6 سند تحول زمینه اثربخشی و تحول باشیم.

 

وی افزود: با تاکید مقام معظم رهبری اجرای سند تحول در ابعاد مختلف مورد توجه دولت سیزدهم است و آموزش و پرورش به عنوان یک رویکرد اساسی تحقق این سند را هدف‌گذاری کرده است.

 

محمودزاده از بازگشایی حضوری مدارس از 14 فروردین سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: معلمان آماده حضور در کنار دانش‌آموزان برای تقویت نظام تعلیم و تربیت هستند تا این حرکت‌ها به شکل مؤثر انجام شود.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا تربیت نیروی انسانی را با روحیه انقلابی و جهادی در تراز نظام اسلامی به شایستگی انجام دهد که در این زمینه مرجعیت اصلی و نقش‌آفرینی مهم با معلمان است.

 

وی تصریح کرد: معلمان در همه عرصه‌ها پشتیبان نظام اسلامی بودند و در دوره جدید فعالیت دولت سیزدهم نیز معلمان نقش‌آفرین اصلی در جریان آموزش و پرورش خواهند بود تا به عنوان مرجعیت آگاهی‌بخشی و پشتوانه نظام تربیتی بتوانند نقش اصلی را در تربیت و تعالی نسل آینده انجام دهند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: آینده نظام درسی و شکل‌گیری کلاس‌های متعدد با طراحی و مهندسی شایسته به دست معلمان اتفاق می‌افتد و ما وظیفه داریم تا اقدامات و فعالیت‌های انجام شده را تبیین کنیم.

 

محمودزاده پیشرفت‌های علمی کشور را در تولید واکسن، رشته‌های علمی فناورانه و نانو روزافزون و محیرالعقول توصیف کرد و افزود: همه این نیروها پرورش‌ یافته دست معلمان و ساحت آموزش و پرورش هستند که قطعاً در تحقق اهداف والاتر نیز تلاشی موثر انجام می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش آموزش و پرورش بر این است تا در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه نسلی شایسته، فاخر و تمدن‌ساز تربیت شده و زمینه حرکت‌های مؤثری را در جامعه شاهد باشیم.

 

محمودزاده اضافه کرد: زمانی در این استان پوشش حضور دانش‌آموزان در مدارس در حد پایینی بوده اما به برکت انقلاب اسلامی پوشش تحصیلی این استان در مقطع ابتدایی به 99 درصد و در مقاطع دیگر به بیش از 98 درصد رسیده است.

 

وی بیان کرد: باید با همراه کردن خیرین و نیروهای توانمند مجموعه‌های مختلف آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف متعالی کمک کرد که خیرین در امر مدرسه‌سازی همواره منشأ خیر و برکت بودند.

 

محمودزاده با انتقاد از عدم توجه به تربیت نیروی انسانی جوان و کارآمد در آموزش و پرورش در سال‌های گذشته ادامه داد: در انتصاب مدیران استان‌های مختلف ما با کمبود نیروی جوان، جهادی و با انگیزه روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود مدیران فعلی به فکر تربیت نیروهای شایسته و متناسب با آرمان‌های نظام اسلامی باشند تا در آینده عهده‌دار مسئولیت‌های خطیر در سنگرهای مختلف شوند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش  یاد و خاطره شهدا به ویژه 36 هزار شهید دانش‌آموز و 5 هزار شهید معلم را گرامی داشت و اظهار کرد: در انجام مسئولیت‌ها باید اخلاص اصلی‌ترین عنصر حرکت و برنامه‌ریزی‌ها باشد همان طوری که شهید حاج قاسم سلیمانی با اخلاص به محبوبیت بی‌نظیر دست پیدا کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------