پلیس: افسران ما در خیابان‌ها بر اساس فقه و فرهنگی که حاکم است باید تذکر امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشند



امر به معروف و نهی از منکر،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه پلیس در ۱۴۰۱ به طور جد مقابله با قاچاق را که بر تولید ملی اثر سوء دارد، را تشدید می‌کند، گفت: دستور کار دولت فعال کردن بازارچه‌های مرزی است که اگر هدفمند فعال شود تأثیر مثبتی بر کاهش قاچاق کالا دارد.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی امروز سه شنبه (دوم فروردین ماه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان با ابراز خرسندی از برقرار ی امنیت در کشور اظهار کرد: در سایه الطاف الهی و رشادت شهدا و نیروهای نظامی و انتظامی کشوری آرام با امنیت بالا داریم.

 

وی افزود: با وجود توطئه‌های دشمنان در بیرون مرزها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در داخل کشور امنیت و آرامش برقرار است به گونه ای که امسال سفرها نسبت به ۹۸ بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

 

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیروی انتطامی خود را خادم مردم می‌داند، بیان کرد: در این راستا و به منظور ارائه خدمات و امنیت بهتر و بیشتر به مردم هیچگاه شب و روز نمی‌شناسد و در ایام تعطیلات نوروزی طبق تکلیف در حال آماده باش بوده است.

 

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» ادامه داد: نیروی انتظامی در کنار، مجلس، دولت و دستگاه قضایی انقلابی و مردمیبرای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی لازم را دارد که امیدوارم با این اوصاف، مردم از شعار رهبری بهره‌مند شده و شاهد رونق تولید در کشور باشیم.

 

سردار رضایی با اعلام اینکه پلیس در ۱۴۰۱ به طور جد مقابله با قاچاق را که بر تولید ملی اثر سوء دارد، را تشدید می‌کند، افزود: دستور کار دولت فعال کردن بازارچه‌ها ی مرزی است که اگر هدفمند فعال شود تأثیر مثبتی بر کاهش قاچاق کالا دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه نباید تجاوز مرزی، قاچاق سلاح و مشروبات الکلی را کولبری جلوه دهند، اظهار کرد: مرزداران ما همواره برای مقابله با این امور آمادگی لازم را دارند.

 

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امنیت اخلاقی از دیگر موضوعاتی بوده که به طور جد پیگیری می‌کنیم، افزود: پلیس با تشکیل قرارگاه فرهنگی اجتماعی و با اولویت امر به معروف و نهی از منکر مانع هنجار شکنی در جامعه می شود.

 

وی بیان کرد: افسران ما در خیابان‌ها و چهارراه‌ها بر اساس فقه و فرهنگی که در استان حاکم است باید تذکر امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشند.

 

سردار رضایی خدشه به امنیت جامعه را خط قرمز پلیس دانست و گفت: با کسانی‌که بخواهند اقدام به هنجارشکنی یا سلب آسایش مردم شوند، در همان صحنه ارتکاب عمل با آنها برخورد و تنبیه می‌شوند.

 

وی دربخش دیگری از سخنانش به مقابله پلیس با سرقت اشاره کرد و گفت: قانونی بازدارنده‎ای باید باشد تا در مقابل تکرار سرقت توسط سارق جلوگیری کند.

 

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: اقتدار پلیس رابطه مستقیم و تنگاتنگی با امنیت دارد اگر به این اقتدار خدشه‌ای وارد شود به همان میزان نا امنی در جامعه گسترش پیدا می‌کند.

 

 

همچنین سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز،در قرارگاه نوروزی استان کردستان اظهار کرد: باعث خرسندی است که در اولین روزهای سال به سرزمین مجاهدت‌های خاموش حضور یافته و با مردم شریف و غیور استان کردستان هم نفس شویم.

 

وی افزود: مردم استان کردستان خود مرزبانان، حافظان امنیت و انقلاب هستند و مردمی، شاد، سرزنده، با فرهنگ و نقش بالایی در به ثمر نشستن انقلاب و خنثی کردن فتنه‌های داخلی در این منطقه داشتند و زمانی در کنار مهاجران در نقش انصار از آب و خاک کشور محافظت کردند.

 

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: امروز مردم استان کردستان خود امنیت و آرامش را در این منظقه حفظ کرده‌اند لذا افتخاری است که خود را خادم این مردم بدانیم.

 

وی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ در سطح کشور تنوع وظیفه و مأموریت داشتیم، ادامه داد: در ایام نوروز سال گذشته برنامه‌ریزی برای انتخابات شروع شد که بدون هیچ موضوع امنیتی انتخابات سالمی در سطح کشور برگزار شد و جابجایی و استقرار دولت نیز بدون هیچ مشکلی انجام شد.

 

سردار رضایی گفت: در کنار مجلس انقلاب، دستگاه قضایی مقتدر و مردم بصیر، نیروی انتظامی نیز تکیه‌گاهی برای آنان قرار گرفته است و درمرزها، داخل و خارج شهرها به صورت شبانه روزی و بدون هیچ تعطیلی تکیه‌گاه تمام دستگاه‌های اجرایی، مردم و مظلومان قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی صورت گرفته بیشترین امتیاز رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی کشور بوده است، افزود: این امر برای ما افتخاری بوده و بار مسئولیت ما را سنگین‌تر از گذشته کرده است.

 

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: براساس ارزیابی که در سطح استان کردستان صورت گرفته با همکاری مردم و تلاش‌های فرماندهی انتظامی استان کردستان و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی در اکثر جرائم در استان کردستان کاهش داشته‌ایم که این افتخاری برای ماست.

 

وی با اشاره به اینکه در رقابت بین تمام استان‌ها از نظر کاهش جرائم استان کردستان در بعضی موارد از سایر استان‌ها جلو افتاده است، گفت: بحث قاچاق یکی از معضلات استان کردستان بوده است که بحث قاچاق اسلحه، مهمات، کالاهای حرام خط قرمز پلیس بوده است که این خط قرمزها را به طور جد در سال ۱۴۰۱ دنبال خواهیم کرد.

 

سردار رضایی با اشاره به اینکه ما با کولبری با تعریف قانونی مشکلی نداریم، افزود: کولبری تعریف خاصی دارد و شامل یک عده از مرزنشینان بوده در بازارچه‌های مرزی فعال هستند و از این طریق کسب و کار می‌کنند که در این تعریف نفر، زمان و ساعت کولبری مشخص شده است.

 

وی افزود: کسانی که در شب، در ارتفاعات و دره‌ها تردد غیرمجاز دارند، متجاوز مرزی هستند و اگر این افراد مسلح بوده و کالای غیرمجاز حمل کنند، مجرم بوده و متجاوز مرزی شناخته می‌شوند و مرزبان طبق قانون باید این‌ها را مدیریت کند. اما در سال‌های اخیر با همکاری و مساعدت مردم، شوراها و ... کاهش چشمگیر داشته است.

 

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: امیدواریم دولت سیزدهم با برنامه‌هایی که برای بهبود معیشت و اشتغالزایی مردم دارد، بتواند بخشی از مشکلات مردم را مرتفع کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------