توضیح راهداری خوزستان درباره تردد اهالی یک روستا با سیم بکسل از رودخانه



تردد روستاییان با سیم بکسل،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به تردد اهالی یک روستا با سیم بکسل، گفت: روستاهای لنده و سرصحرای در خوزستان و روستای لندی استان چهارمحال و بختیاری از جاده ارتباطی برخوردار هستند.

غلامعباس بهرامی نیا در گفت و گو با ایسنا، در خصوص انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر استفاده اهالی روستای سرصحرا خواجه انور از توابع دهدز شهرستان ایذه از سیم بکسل برای تردد در یک مسیر کوهستانی، اظهار کرد: روستاهای لنده و سرصحرای استان خوزستان و روستای لندی استان چهارمحال و بختیاری از جاده ارتباطی خاکی برخوردار هستند.

 

وی افزود: طول مسیر دهدز تا روستای لنده ۳۷ کیلومتر و دهدز به سرصحرا ۴۲ کیلومتر است که تا کیلومتر ۳۲ مشترک و از منطقه دشت بزرگ، مسیر روستای لنده منشعب شده و از جاده سرصحرا جدا می شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: اهالی روستای لنده و سرصحرای استان خوزستان و روستای لندی استان چهارمحال و بختیاری با توجه به اشتراکات زیاد و نسبت های فامیلی و تعامل محلی، علی رغم وجود رودخانه کارون (بازفت) و کوهستانی بودن مسیر، با استفاده از جره یا گرگر در زبان محلی، از عرض رودخانه عبور می کنند.

 

بهرامی نیا عنوان کرد: اهالی این روستا با وجود دارا بودن مسیر خاکی برای تردد به شهر دهدز، به دلیل نزدیکی، مسیر کوهستانی را از طریق جره یا گرگر طی کرده و از جاده ارتباطی استفاده نمی کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------