رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: دیگر هیچ کلنگی بدون مجوز ما به زمین نخواهد خورد



رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست فضا را برای اشتغال فراهم می‌کند،اظهار داشت: این سازمان درزمینه حفظ محیط زیست کوتاه نیامده و طبق قانون دیگر هیچ کلنگی بدون مجوز محیط زیست به زمین نخواهد خورد.

به گزارش ایرنا، علی سلاجقه عصر پنجشنبه در بازدید شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش شهرستان ساوجبلاغ  گفت: با قاطعیت می گویم،  استان البرز توان بارگذاری صنعت را ندارد و تنها  شرکت‌ دانش‌بنیان اکنون در منطقه در حال توسعه هستند.

 

وی اظهار داشت: شهرستان ساوجبلاغ با توجه به اینکه در مجاورت پایتخت بوده‌ و مسیر عبوری مسافران  ۱۴ استان کشور است، ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در جهت توسعه زیست محیطی دارد و سرمایه‌گذاران اهتمام ویژه‌ای به این منطقه دارند.

 

وی با اشاره به شعار سال بیان داشت : مجتمع تحقیقاتی کاوش با توجه به مجاورت با پارک علم و فناوری، جانمایی و موقعیت قرارگیری، زیرساخت های مطلوب محیط زیستی و اهتمام مسوولانن اگر فراخوان خوبی داد شود در جهت تحقق شعار سال می‌تواند سرآمد باشد.

 

سلاجقه گفت: انتظار می رود در سالی که شعار دانش بنیان و اشتغال آفرینی در آن بیان شده شرکت هایی که گره گشای مشکلات هستند باید در شهرک صنعتی کاوش پای کار بیایند.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت:  متاسفانه در سال های  گذشته استان البرز و شهرکرج  به محل خوش‌نشین های کشور تبدیل شده اما امروز صنایع این استان را خفه کرده و تمام شهرکهای صنعتی در اینجا هستند و نیروگاه البرز نیز منطقه را تحت تاثیر آلودگی خود قرار داده است.

 

سلاجقه با اشاره به تغییر کاربری‌های ایجاد شده، تصریح کرد: متأسفانه استان البرز در زمینه تغییر کاربری پیشرو است و باید به نحو مطلوب در این زمینه اقدام شود.

 

وی افزود تالاب صالحیه با مشکل آب روبرو است و  استان های قزوین و البرز را تحت تأثیر قرار داده است.

 

 وی با اشاره به اینکه استان البرز قطب علم و فناوری است، گفت: امسال سال دانش‌بنیان است هر جا دانش رسوخ پیدا کند جهالت کنار خواهد رفت.

 

 ‏رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: متاسفانه ظرفیت منابع آبی در استان البرز به پایان رسیده و دیگر رودخانه کردان جوابگوی پایین دست شهرستان ساوجبلاغ نیست و باید جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست , فرمانداری و استانداری دست به کار شوند و استان البرز را از این بحران نجات دهند.

 

 ‏وی از  شهرداری های استان البرز خواست،  مشکل پسماندهای حلقه دره را ساماندهی کرده  و سیمای منطقه  را از پلاستیک پاک گردانند و فضای فارغ از پلاستیک ایجاد کنند.

 

 ‏سلاجقه همچنین از شهرداری کرج  خواست، منطقه ماهدشت را که با وجود پلاستیکهای اطراف چهره زشتی گرفته را ساماندهی کرده  و ساوجبلاغ را در این مورد الگوی خود قرار دهد.

 

معاون رئیس‌جمهور در خصوص مازوت سوزی نیروگاه برق قزوین و سیمان آبیک نیز گفت: متاسفانه نیروگاه‌ها بیشتر بر پایه گاز سوز هستند اما امیدواریم با راهکارهایی که وزارتخانه های  نفت و نیرو در سال جدید اعمال خواهند نمود گاز به اندازه کافی به سیستم‌ها تزریق شود تا دیگر مجبور به استفاده از مازوت نگردند.

 

وی با بیان اینکه گاها در برخی از مناطق بین آلایندگی و سرما ما مجبور به استفاده از مازوت هستیم افزود: البته این موضوع بهانه ای نمی‌شود که ما دولتمردان بخواهیم این را مبنا قرار دهیم همانگونه که امسال در پالایشگاه آبادان ۳۰۰ میلیون یورو مصوب شده که مازوت سوزی را کنار بگذارند.

 

سلاجقه از وزارت نفت و نیرو مصرانه خواست در دیگر نقاط کشور نیز سوخت پاک تولید شود.

 

در ادامه معاون رئیس جمهورپروژه بازچرخانی پساب در مجموعه زرنام  استان البرز را افتتاح نمود.

 

عضو هیات مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر در خصوص این پروژه گفت: پروژه بازچرخانی پساب شرکت زرنام با استفاده از سیستم های نوین ازن، UV، دکانتر، کربن اکتیو اولترافیلتراسیون ها و فیلترهای اسمزی پساب خروجی از تصفیه خانه به بخش با چرخانی پساب وارد شده و مورد تصفیه و پالایش قرار می گیرد.

 

مهدی امینی افزود: ظرفیت این پروژه  چهارهزار مترمکعب در روز و با سرمایه‌گذاری یک هزارو۵۰۰ میلیارد ریال بوده که با توجه به اهمیت منابع آبی، در حوزه بازچرخانی آب در مصارف غیر مستقیم، کشاورزی و محیط زیست استفاده خواهد شد و این طرح در حوزه دانش بنیان و نوآور است که امیدواریم در راستای تحقق شعار سال بوده باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------