مدارس و دانشگاه‌های تهران فردا تعطیل نیست/ تعطیلی مدارس کردستان و مشهد



وضعیت تعطیلی مدارس در تهران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
استاندار تهران از عدم مجازی شدن دانشگاهها و مدارس در تهران در روز شنبه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن منصوری درباره مجازی شدن مدارس گفت: به صورت کلی با توجه به بهبود شرایط آلودگی هوا در چند ساعت گذشته و کاهش شاخص ما تهران را تعطیل نکردیم.

 

وی ادامه داد: دستگاهها اداری، مدارس و دانشگاهها دایر است و تعطیل نخواهد بود. البته دانش آموزان و دانشجویان در محیط کلاس حاضر بوده و حتی الامکان در فضای باز مدرسه حضور پیدا نکنند.

 

استاندار تهران خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزی دارای بیماری زمینه ای است مجوز دارد که سر کلاس حاضر نشوند و فردا استراحت کنند و به نوعی خودمراقبتی برای گروه های حساس اتفاق بیفتد.

 

استاندار تهران خاطرنشان کرد: افراد دارای بیماری زمینه ای و گروه های حساس از تردد در شهر خودداری کنند و اگر به هر دلیلی مجبور به تردد در شهر هستند از ماسک های فیلتردار استفاده کنند. پیشنهاد ما این است که به هیچ وجه در محل هایی که آلودگی بیشتر است به هیچ وجه حاضر نشوند.

 

منصوری خاطرنشان کرد: فعالیت های ورزشی و حرفه ای در فضای باز کاملا ممنوع است.

 

***

 

آلودگی هوا مدارس استان کردستان را تعطیل کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان از تطعیلی مدارس برخی از شهرستان‌‌های استان خبر داد.

 

محمد فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از تطعیلی مدارس برخی از شهرستان‌‌های استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان مبنی بر شکل‌گیری توده گرد و غبار از کشورهای همسایه و اعلام اداره‌کل محیط زیست در رابطه با تداوم آلودگی هوا، با دستور استاندار کردستان تمام مدارس، مهدهای کودک و آموزشگاه‌های شهری و روستایی شهرستان‌های سنندج در نوبت صبح و بعدازظهر فردا تطعیل است.

 

وی افزود: همچنین تمام مدارس شهرستان‌های دیواندره، کامیاران، بیجار، قروه، سقز و دهگلان در مناطق شهری و روستایی در دو نوبت صبح و بعدازظهر فردا شنبه 20فروردین ماه تعطیل است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با بیان اینکه فردا آموزش این مدارس از طریق فضای مجازی و بستر شبکه شاد دنبال و پیگیری می‌شود، تصریح کرد: با توجه به بارش باران در شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد تصمیم‌گیری در رابطه با فعالیت مدارس از سوی فرمانداران این شهرستان‌ها اعلام می‌شود.

 

فلاحی بیان کرد: از امروز گرد و غبار شدیدی استان کردستان را تحت تأثیر قرار داده و وضعیت آلودگی هوای استان خطرناک است.

 

***

 

تعطیلی مدارس ابتدایی و مهدهای کودک در برخی مناطق خراسان رضوی به دلیل آلودگی هوا

آموزش و پرورش خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای کلیه مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره ابتدایی در نواحی هفتگانه مشهد، مناطق احمدآباد، تبادکان و رضویه را به دلیل آلودگی هوا تعطیل اعلام کرد. 

 

در این اطلاعیه آمده است که «مطابق مصوبه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان و با توجه به آلودگی هوا کلیه مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره ابتدایی در نواحی هفتگانه مشهد و مناطق احمدآباد، تبادکان و رضویه فردا شنبه ٢٠ فروردین ماه در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است. 

 

ضمنا کلاس های آموزشی در این مدارس به شکل غیرحضوری و از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود. 

 

همچنین برگزاری فعالیت‌های ورزشی در مدارس متوسطه اول و دوم در فضاهای روباز ممنوع است»

 

***

 

مدارس ابتدایی شهرستانهای غربی کرمانشاه، فردا (شنبه) تعطیل است

مدارس ابتدایی شهرستانهای قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل ذهاب، فردا(شنبه) به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.

 

امیر ظهرابی مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به تداوم شرایط جوی و عبور توده هوای توام با ذرات گرد و غبار از جو استان، بر اساس  تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا، فردا (شنبه، ٢٠ فروردین) مدارس مقاطع پیش دبستانی و دبستان در شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در نوبت صبح تعطیل است.

 

ظهرابی گفت: در این اطلاعیه توصیه شده مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

 

وی افزود: سایر افراد نیز می‌بایست از فعالیت‌های طولانی و سنگین و ورزش در خارج از منزل خودداری کنند.

 

***

 

مدارس قزوین شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ تعطیل نیست

بنا بر اعلام فرمانداری قزوین مراکز آموزشی و مدارس تعطیل نیست و کلیه مقاطع تحصیلی شنبه ۲۰ فروردین با حضور دانش آموزان برگزار می‌گردد.

 

به گزارش ایسنا، در پی افزایش شاخص آلودگی هوا به بیش از ۳۰۰ واحد، عصر جمعه ۱۹ فروردین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در فرمانداری شهرستان قزوین تشکیل شد و مقرر شده بود در صورت تداوم آلودگی تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان در روز شنبه غیرحضوری شوند. 

 

بنا بر اعلام روابط عمومی فرمانداری قزوین، با توجه به روند کاهشی آلودگی و شرایط جوی اعلامی از سوی هواشناسی، مراکز آموزشی و مدارس تعطیل نیست و کلیه مقاطع تحصیلی فردا شنبه ۲۰ فروردین با حضور دانش آموزان برگزار می‌گردد.

 

***

 

شایعه تعطیلی مدارس استان سمنان تکذیب شد؛ فردا دانش‌آموزان سر کلاس حضور می‌یابند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان ضمن رد برخی شایعات در خصوص تعطیلی مدارس این استان به دلیل افزایش گرد و غبار گفت: فردا مدارس در همه مقاطع تحصیلی باز است.

 

محمد دستورانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: در هفته اول بازگشایی حضوری مدارس در استان سمنان دانش‌آموزان با شکوه خاصی در مدارس حضور پیدا کردند که همراهی والدین دانش آموزان قابل تحسین و تقدیر است.

 

وی ضمن ضرورت برگزاری کلاس‌های درسی به صورت حضوری گفت: آموزش مجازی موجب عقب‌ماندگی درسی و کاهش شدید یادگیری شده است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان تصریح کرد: شاخص واکسیناسیون در بین معلمان و دانش‌آموزان افزایش خوبی داشته بنابراین دلیلی برای استمرار آموزش‌های مجازی نیست.

 

دستورانی گفت: بهترین آموزش، بهترین تعامل، بهترین و عمیق‌ترین یادگیری با آموزش حضوری محقق می‌شود.

 

ورود توده گردوخاک به آسمان این استان و وزش باد بسیار شدید و همچنین گردوخاک در استان سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها شد و این امر سبب برخی شایعات در زمینه تعطیلی مدارس در روز شنبه بیستم فروردین‌ماه شده بود.

 

***

 

فردا؛ تعطیلی مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های استان البرز به علت آلودگی هوا

استاندار استان البرز گفت: مدارس استان در مقاطع مهدهای کودک و پیش دبستانی روز شنبه ۲۰ فروردین ماه تعطیل شد.

 

به گزارش تسنیم، مجتبی عبداللهی در کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا که عصر امروز در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت کیفی هوا به دلیل ریزگردهایی که منشا خارجی دارد و از غرب کشور وارد شده، خوب نیست.

 

وی ادامه داد: این ریزگردها استان‌ها و شهرهای غرب کشور را در بر گرفته و اکنون به استان البرز رسیده است.

 

عبداللهی گفت: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی در شرایط این چنینی مصوب شد مدارس استان در مقاطع مهدهای کودک و پیش دبستانی روز شنبه 20 فروردین ماه تعطیل شود.

 

استاندار البرز با بیان اینکه زنگ ورزش در باقی مقاطع نیز در فضای باز برگزار نشود، گفت: کارخانه‌های آسفالت و شن و ماسه  در استان فعالیت نداشته باشند.

 

استاندار البرز گفت: افرادی که در گروه های حساس قرار دارند و دارای بیماری خاص هستند می توانند از مرخصی بدون محدودیت استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اینکه  تردد خودروهای سنگین و دارای نقص فنی و دودزا اجازه تردد ندارند، عنوان کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از حضور غیرضروری در فضای باز نیز توصیه می شود.

 

وی افزود: گروه‌های بهداشتی و درمانی و هلال احمر نیز برای ارائه خدمات در صورت لزوم آماده باش هستند.

 

مدارس آذربایجان شرقی تعطیل نیست

اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مدارس استان فردا، شنبه، ۲۰ فروردین ماه، تعطیل نیست.

 

در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی آمده است:

 

به دنبال انتشار خبر کذب تعطیلی مدارس؛ و پیرو سئوالات مکرر هموطنان ارجمند باطلاع می رساند هیچگونه تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس کلانشهر تبریز و مناطق استان اتخاذ نشده است و مدارس نواحی پنجگانه تبریز و کلیه مناطق استان فردا، شنبه، 20 فروردین ماه، باز بوده و فعالیتهای آموزشی و پرورشی طبق برنامه پیگیری خواهد شد.

 

***

 

زور آلودگی هوا به مدارس زنجان نرسید

فردا (۲٠فروردین‌ماه) فقط پیش‌دبستانی و مهدکودک‌های زنجان به علت آلودگی هوا تعطیل است.

 

مقاطع پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها به علت آلودگی هوا فردا در شیفت صبح تعطیل است. 

 

این در حالی است که طبق اعلام اداره‌کل هواشناسی صبح امروز هوای استان در شرایط خطرناک قرار گفته و برای همه گروه‌ها ناسالم بود.

 

***

 

نحوه فعالیت آموزشی مدارس لرستان برای فردا شنبه اعلام شد

سرپرست آموزش و پرورش لرستان نحوه فعالیت آموزشی مدارس این استان برای فردا شنبه را اعلام کرد.

 

به گزارش مهر، رضا عزتی شامگاه جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به نحوه فعالیت آموزشی مدارس لرستان در روز شنبه ۲۰ فروردین اظهار داشت: بنا به تصمیم امشب کارگروه اضطرار استان، فردا شنبه مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان به دلیل پدیده گرد و خاک به صورت غیرحضوری و در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.

 

وی گفت: همچنین مدارس دوره اول متوسطه شهرستان‌های دورود، پلدختر، کوهدشت و رومشگان نیز فردا به صورت غیرحضوری و در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.

 

سرپرست آموزش و پرورش لرستان افزود: در دیگر مدارس استان، آموزش به صورت حضوری برگزار می‌شود.

 

عزیتی تاکید کرد: حضور تمامی کادر اجرایی در مدارس چه به صورت حضوری و چه غیر حضوری به منظور نظارت بر امر آموزش الزامی است.

 

***

 

وزارت بهداشت: بهتر بود فردا مدارس غیرحضوری و ادارات دورکار می‌شدند/ مردم مراقب باشند

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اگر مدارس فردا به صورت مجازی فعالیت می‌کردند و ادارات دورکار می‌شدند زودتر به شرایط بهتر می‌رسیدیم. حالا که تصمیم جمعی مبنی بر باز بودن است، ما هم احترام می‌گذاریم و تأکید می‌کنیم مردم مراقب خود باشند.

 

به گزارش تسنیم، محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره آلودگی شدید هوا در شهرهای مختلف کشور به ویژه تهران گفت:  بار اصلی‌ حوادث اینچنینی روی سلامت جدی هست و ما اولویت را همیشه سلامت می‌دانیم.

 

وی ادامه داد: به همین علت نظر ما این بود که اگر مدارس فردا به صورت مجازی فعالیت می‌کردند و ادارات دورکار می‌شدند زودتر به شرایط بهتر می‌رسیدیم. حالا که تصمیم جمعی مبنی بر باز بودن است، ما هم احترام می‌گذاریم و تأکید می‌کنیم مردم مراقب خودشان باشند.

 

فرهادی گفت: ایستگاه‌های اورژانس و همچنین بیمارستان‌ها در آماده‌باش کامل هستند. امیدواریم بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان، بانوان باردار و کودکان و به طور کلی کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند.

 

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: آموزش و پرورش هم فردا از برناه‌های ورزشی و برنامه‌هایی که در محیط باز برگزار می‌شود، خودداری کنند. خوشبختانه به دلیل استفاده از ماسک، شرایط بهتر است و مردم باید مراقب تغذیه هم باشند. 

 

وی افزود: متأسفانه در چنین مواقعی آمار ورود به بیمارستان‌ها اقفزایش می‌یابد و در مواقعی حدود 4 برابر مراجعه به اوراژنس‌های بیمارستانی و ایستگاه‌های سیار افزایش می‌یابد. این بدیهی و یک حقیقیت علمی است که وقتی هوا به چنین شرایطی می‌رسد عزیزانی که بیماری زمینه‌ای و تنفسی دارند، جزو خط مقدمی هستند که آسیب می‌بینند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------