‏دستورالعمل آموزش و پرورش قم؛ ممنوعیت استفاده از چادر مشکی با دوخت غیر ساده برای زنان و پوشیدن پیراهن آستین کوتاه برای مردان



آموزش و پرورش قم،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی

انتخاب نوشت: چند تصویر از دستورالعمل اجرایی پوشش اسلامی در اداره کل آموزش و پرورش استان قم منتشر شده است. در این دستورالعمل الگوی پوشش تعجب برانگیزی برای کارکنان زن و مرد اداره آموزش و پرورش این استان و همچنین برای دانش آموزان مدارس استان قم، الزامی شده است. از جمله اینکه کارکنان زن باید از چادر مشکی با دوخت ساده استفاده کنند، استفاده از زیورآلات غیر متعارف و عطر ممنوع است، کارکنان مرد حق پوشیدن لباس آستین کوتاه را ندارند و ترجیحا باید با کت و شلوار در محل کار حاضر شوند. از سوی دیگر دانش آموزان دختر دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول و دوم در مجامع و مراسم‌های عمومی در مدرسه که نامحرم حضور دارد، باید از پوشش چادر مشکی آن هم با دوخت ساده استفاده کنند.

 

این دستورالعمل برای تصویر پروفایل مجازی تمامی کارکنان آموزش و پرورش و دانش آموزان استان قم هم معین کرده است که باید در شان مقام و منصب خود و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی باشد. همچنین مدیران و روسای آموزش و پرورش مسئولیت دارند که زمینه‌های لازم را برای پرهیز از اختلاط زنان و مردان، به ویژه در یک فضا را فراهم کنند.

 

بهرامی، مشاور امور بانوان اداره اموزش و پرورش استان قم، ضمن تایید این خبر به «انتخاب» گفت: «این دستورالعمل رسمی و قابل اجرا و کاملا طبق منشور وزارتخانه است. سال ۹۸ این دستورالعمل برای همه استان‌های کشور ابلاغ شده بود، اما در استان قم چند سال به علت کرونا شاید دستگاه‌ها این کار را نکردند، ولی امسال آموزش و پرورش استان قم تصمیم گرفته است که این کار را انجام دهد.»

 

وی ادامه داد: «طبق جلسه‌ای که در کمیته داشتیم، هر دستگاهی موظف است طبق جلسه شماره ۸۲۰ شورای انقلاب فرهنگی به تمام دستگاه‌ها ابلاغ کند. اداره آموزش و پرورش استان این کار را انجام داده است، ولی بقیه دستگاه‌ها به ما ارتباطی ندارد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------