آتش سوزی ۴ هکتار از اراضی تالاب انزلی/ فرد خاطی دستگیر شد



تالاب انزلی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس اداره محیط زیست انزلی گفت: چهار هکتار از اراضی تالاب انزلی به دلیل سال انگاری بومیان دچار حریق شد.

به گزارش مهر، سید فرشید فلاح عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اطلاع رسانی مردمی در ساعت ۱۳ امروز مبنی بر وقوع حریق در اراضی تالاب بین المللی انزلی در محدوده روستای سنگاچین بلافاصله اطفای حریق در دستور کار گروه‌های امدادی قرار گرفت.

 

وی افزود: در این آتش سوزی که به دلیل سهل انگاری یکی از کشاورزان بومی منطقه رخ داده بود ۴ هکتار از اراضی تالاب بین المللی انزلی طعمه حریق شد.

 

فلاح اضافه کرد: یکی از کشاورزان برای اصلاح زمین کشاورزی خود اقدام به آتش زدن چوب و علوفه اضافی کرده و بدون اطمینان از خاموش شدن کامل آتش مزرعه را ترک کرده بود که آتش به نقاط دیگر سرایت کرد.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست انزلی گفت: این آتش سوزی خسارت جانی به همراه نداشت.

 

عامل آتش سوزی تالاب انزلی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی از دستگیری فردی ۵۵ ساله بعنوان متهم اصلی آتش سوزی تالاب انزلی، خبر داد.

 

به گزارش ایرنا؛ سرهنگ سید جعفر جوانمردی در رابطه نحوه این دستگیری گفت: پس از اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه حریق در تالاب بندرانزلی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و پس از آغاز تحقیقات اولیه پلیس پیرامون موضوع در محل حریق ، گمان برعمدی بودن حادثه تقویت شد.

 

وی تصریح کرد: ماموران آگاهی با حضور در صحنه و تحقیقات محلی به شخصی ساکن کپورچال مظنون شدند و با تکمیل تحقیقات وبررسی اظهارات اولیه ، متهم ۵۵ساله به عمدی بودن آتش سوزی تالاب اعتراف کرد.

 

وی از شهروندان خواست تا ضمن رعایت حریم قانونی این سرمایه ملی ، هرگونه تخلف را به نهادهای ذی ربط اطلاع دهند.

 

تالاب بین المللی انزلی در سال ۱۴۰۰ شاهد چندین مورد آتش سوزی بزرگ بود که اولین آتش سوزی در سوم شهریورماه امسال اتفاق افتاد و پنج هکتار از نیزارهای روستای شانگهای پرده انزلی در آتش سوخت . حریق بعدی تالاب در هشتم شهریور ماه صورت گرفت و در آن ۱۲ هکتار از نیزارهای منطقه چراغ پشتان انزلی طعمه حریق شد . حدود ۷۰ هکتار نیز در ۱۵ اسفند ماه در محدوده روستاهای طالب آباد ، لیجارکی و شانگهای پرده اتفاق افتاد که همه این حریق ها به قصد تصرف اراضی و توسط سودجویان انجام شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------