استاندار گیلان: سراوان تعطیل می شود/ اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای ساماندهی مرکز دفن زباله سراوان



استاندار گیلان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
استاندار گیلان در گفتگوی زنده تلفنی با شبکه خبر در مورد اقدامات در حال اجرای برای بهبود وضعیت سراوان رشت توضیح داد.

به گزارش برنا، دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان در گفتگو با شبکه خبر اظهار داشت: پس از دستور وزیر محترم کشور و تاکید ریاست محترم جمهور در خصوص  بهسازی و ساماندهی زباله سراوان که قابلیت دپوی بیشتر زباله در آن مکان وجود ندارد و باید تعطیل گردد ،دو خط پردازش زباله با دو شیفت کاری فعال شده است که بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن را پردازش و بازیافت می‌کند و بخشی از آن را تبدیل به کود آلی می کند.

 

او افزود: با پیمانکار جدیدی قرارداد بستیم و به ما قول داده اند که تا ماه آینده بر طبق قرارداد منعقد شده خط شماره سه با ظرفیت 250 تن و در دو ماه آینده ، خط شماره چهار آنهم با ظرفیت 250 تن و مجموعا 500 تن با دو شیفت کاری راه اندازی شود و قابلیت دارد که حدود 1000 تن زباله را بازیافت کند و 300 تن زباله ریجکتی و خشک خواهد بود که شیرابه و بوی نامطبوع ندارد و از نظر محیط زیست و بهداشت نیز مشکلی ندارد و آن زباله به نیروگاه زباله سوز انتقال خواهد یافت.

 

عباسی در زمینه ی پروژه نیروگاه زباله سوز رشت گفت : نیروگاه زباله سوز نیز طراحی شده است و قرارداد اولیه در حال منعقد شدن می باشد . در سراوان نیز برای تصفیه خانه شیرابه پیمانکار و مشاور انتخاب کرده ایم تا کنترل شیرابه صورت گیرد و آن را به آب کشاورزی تبدیل کند.

 

وی اضافه کرد: برای بحث گازهایی که در لندفیل سراوان و انباشت زباله وجود دارد نیز پیش بینی هایی در نظر گرفته شده است.

 

استاندار گیلان تاکید کرد: مرکز دفن زباله سراوان تعطیل می شود و زباله ای به آن منطقه انتقال نخواهد یافت.

 

وی در خصوص اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان در خصوص ساماندهی مرکز دفن زباله سراوان اذعان داشت : یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بحث ساماندهی پسماند در استان گیلان تخصیص یافته است. از این میزان 100 میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند مرکز دفن سراوان به انضمام خطوط هدایت  بازیافت و پردازش زباله در کارخانه کود آلی لاکان به حساب شهرداری  رشت واریز شده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------